Back to ESO News index

ESO News
ESO eso1301cs: ALMA odhaluje proudy plynu formující planety — Nadějné známky proudů plynu nasávaných obřími planetami. Astronomové využívající dalekohled ALMA (Atacama Large Millimeter/submillimeter Array) mohli poprvé spatřit jedno z významných stadií zrodu obřích planet. Skrze mezeru v disku hmoty kolem mladé hvězdy protékají mohutné proudy plynu. Jedná se o první přímé pozorování tohoto procesu. Jeho příčinou ...

View in browser
European
Southern
Observatory
ESO News
2 leden 2013

Astronomové využívající dalekohled ALMA (Atacama Large Millimeter/submillimeter Array) mohli poprvé spatřit jedno z významných stadií zrodu obřích planet. Skrze mezeru v disku hmoty kolem mladé hvězdy protékají mohutné proudy plynu. Jedná se o první přímé pozorování tohoto procesu. Jeho příčinou jsou pravděpodobně obří planety, které plyn nasávají během svého růstu. Výsledky byly zveřejněny 2. ledna 2013 v časopise Nature.

The release, images and videos are available on:

Translations are available on your country page: Österreich, BelgiëBelgiqueBelgien, Brasil, Chile, Danmark, France, Deutschland, Ísland, Italia, Nederland, Norge, Polska, Portugal, Россия, España, Sverige, SuisseSchweizSvizzera, Türkiye, Україна, International English

Kind regards,
Mgr. Viktor Votruba PhD