Back to ESO News index

Southern
Observatory
ESO News
25 duben 2013

Astronomové použili dalekohled ESO/VLT v kombinaci s radioteleskopy po celém světě, aby prozkoumali velmi neobvyklou dvojici objektů. Hvězdný pár tvoří dosud nejhmotnější známá neutronová hvězda a bílý trpaslík, který kolem ní obíhá. Tento podivný systém umožňuje testovat předpovědi Einsteinovy teorie gravitace – obecné teorie relativity – způsobem, jaký dosud nebyl možný. Zatím provedená pozorování přesně odpovídají předpovědím obecné relativity a naopak jsou v rozporu s některými alternativními teoriemi. Výsledky byly publikovány v odborném vědeckém časopise Science.

The release, images and videos are available on:

Translations are available on other countries page: Shqipëria, Österreich, BelgiëBelgiqueBelgien, Brasil, Chile, Danmark, Suomi, France, Deutschland, Ísland, Italia, Nederland, Norge, Polska, Portugal, Россия, España, Sverige, SuisseSchweizSvizzera, Türkiye, Україна, International English

Kind regards,
Mgr. Viktor Votruba PhD
ESON Czech Republic
Academy of Sciences of the Czech Republic
eson-czech@eso.org

25. dubna 2013

ESO Oznámení

Café & Kosmos 24 April 2013 — How on Earth could terrestrial life survive for so long?

23. dubna 2013: With Dr Dietrich Baade (ESO) This theme complements the question of whether there is extraterrestrial life. Although life formed on Earth over three and a half billion years ago and ...