Back to ESO News index

ESO News
ESO eso1307da: ”En dråbe af blæk på den lysende himmel” — Wide Field Imager fanger en kosmisk gekko. Dette billede fra Wide Field Imager på MPG/ESO 2,2-meter teleskopet på ESOs La Silla-observatorium i Chile viser den klare stjernehob NGC 6520 og dens nabo, den mærkelige gekko-formede mørke sky Barnard 86. Dette kosmiske par ses på en baggrund af ...

Se i browser
Europæiske
Syd
Observatorium
Nyheder fra ESO
13 februar 2013

Dette billede fra Wide Field Imager på MPG/ESO 2,2-meter teleskopet på ESOs La Silla-observatorium i Chile viser den klare stjernehob NGC 6520 og dens nabo, den mærkelige gekko-formede mørke sky Barnard 86. Dette kosmiske par ses på en baggrund af millioner af glødende stjerner fra de klareste dele af Mælkevejen – et område så tætbefolket med stjerner, at du knapt kan se mørk himmel på billedet.

Pressemeddelelsen, billederne og videoerne er tilgængelige på:

Oversættelser er tilgængelige på dit lands side: Österreich, BelgiëBelgiqueBelgien, Brasil, Chile, Česko, Suomi, France, Deutschland, Ísland, Italia, Nederland, Norge, Polska, Portugal, Россия, España, Sverige, SuisseSchweizSvizzera, Türkiye, Україна, International English

Med venlig hilsen,
Tina Ibsen