Back to ESO News index

ESO News
ESO eso1308da: Ledetråde til den mystiske oprindelse af kosmiske stråler — VLT undersøger resterne af middelalderlig supernova. Meget detaljerede observationer fra ESOs Very Large Telescope (VLT) af resterne fra en tusind år gammel supernova, givet afslørende ledetråde til oprindelsen af kosmiske stråler. For første gange hentyder observationer på tilstedeværelsen af hurtigt bevægende partikler i de supernova-rester der ...

Se i browser
Europæiske
Syd
Observatorium
Nyheder fra ESO
14 februar 2013

Meget detaljerede observationer fra ESOs Very Large Telescope (VLT) af resterne fra en tusind år gammel supernova, givet afslørende ledetråde til oprindelsen af kosmiske stråler. For første gange hentyder observationer på tilstedeværelsen af hurtigt bevægende partikler i de supernova-rester der årsagen, til de kosmiske stråler. Resultaterne kan ses i næste udgave af journalen Science, den 14. februar 2013.

Pressemeddelelsen, billederne og videoerne er tilgængelige på:

Oversættelser er tilgængelige på dit lands side: Österreich, BelgiëBelgiqueBelgien, Brasil, Chile, Česko, Suomi, France, Deutschland, Ísland, Italia, Nederland, Norge, Polska, Portugal, Россия, España, Sverige, SuisseSchweizSvizzera, Türkiye, Україна, International English

Med venlig hilsen,
Tina Ibsen