Back to ESO News index

ESO News
ESO eso1313da: ALMA omkriver historien om Universets stjernefødsel-boom — Rekordstort fund af fjerne galakser inkluderer den fjerneste opdagelse af vand hidtil publiseret. Observationer med Atacama Large Millimeter/submillimeter Array (ALMA) viser at det kraftigste udbrud af stjernefødsler i kosmos, fandt sted meget tidligere end hidtil troet. Resultaterne er udgivet i en serie artikler, der udkommer i journalen Nature den 14. marts 2013, og ...

Se i browser
Europæiske
Syd
Observatorium
Nyheder fra ESO
13 marts 2013

Observationer med Atacama Large Millimeter/submillimeter Array (ALMA) viser at det kraftigste udbrud af stjernefødsler i kosmos, fandt sted meget tidligere end hidtil troet. Resultaterne er udgivet i en serie artikler, der udkommer i journalen Nature den 14. marts 2013, og i Astrophysical Journal. Forskningen er det nyeste eksempel på de opdagelser, der kommer fra det nye internationale ALMA observatorium, der indvies i dag.

Pressemeddelelsen, billederne og videoerne er tilgængelige på:

Oversættelser er tilgængelige på dit lands side: Österreich, BelgiëBelgiqueBelgien, Brasil, Chile, Česko, France, Deutschland, Ísland, Italia, Nederland, Norge, Polska, Portugal, Россия, España, Sverige, SuisseSchweizSvizzera, Türkiye, Україна, International English

Med venlig hilsen,
Tina Ibsen