Back to ESO News index

ESO News
ESO eso1307fi: "Pisara mustetta valoisalla taivaalla" — Wide Field Imager nappasi kosmisen gekon. Tämä ESO:n Chilessä sijatsevan La Sillan observatorion MPG/ESO 2.2-metrin teleskoopin Wide Field Imager -havaintolaitteella otettu kuva esittää kirkasta tähtijoukkoa NGC 6520 ja sen naapuria — outoa, gekonmuotoista pimeää pilveä Barnard 86. Tämän kosmisen parin taustana ovat Linnunradan kirkkaimman kohdan miljoonat ...

Katso selaimessa
Euroopan
eteläinen
observatorio
ESO:n uutiset
13 helmikuu 2013

Tämä ESO:n Chilessä sijatsevan La Sillan observatorion MPG/ESO 2.2-metrin teleskoopin Wide Field Imager -havaintolaitteella otettu kuva esittää kirkasta tähtijoukkoa NGC 6520 ja sen naapuria — outoa, gekonmuotoista pimeää pilveä Barnard 86. Tämän kosmisen parin taustana ovat Linnunradan kirkkaimman kohdan miljoonat loistavat tähdet. Kyseessä on alue, joka on niin täynnä tähtiä, että tuskin lainkaan pimeää taivasta näkyy tässä kuvassa.

Julkaisu, kuvat ja videot ovat saatavilla täällä:

Käännökset ovat saatavilla maasi sivulla: Österreich, BelgiëBelgiqueBelgien, Brasil, Chile, Česko, Danmark, France, Deutschland, Ísland, Italia, Nederland, Norge, Polska, Portugal, Россия, España, Sverige, SuisseSchweizSvizzera, Türkiye, Україна, International English

Parhain terveisin,
ESO:n koulutus- ja viestintäosasto