ESO, Eiropas Dienvidu observatorija, būvē un darbina pasaules visattīstītāko uz zemes esošo astronomisko teleskopu komplektu.

ESO Zinātniskās informācijas tīkls (ESO Science Outreach Network)

ESO Izglītības un sabiedrības informēšanas nodaļa ir izveidojusi personu tīklu (ESON) ESO dalībvalstīs un citās valstīs, kas kalpo kā vietējie kontakti saziņas līdzekļiem saistībā ar ESO attīstību, paziņojumiem presei u.c. Tai pašā laikā viņi var palīdzēt sagādāt derīgus kontaktus starp plašsaziņas līdzekļiem un zinātniekiem savā jomā. Šie ESON locekļi vai viņu pārstāvji nereti ir pilnas slodzes zinātnes popularizētāji, kas pazīst savas valsts darbiniekus (saziņas līdzekļos, akadēmiskajās aprindās u.c.), bieži sadarbojas ar viņiem, ir spējīgi atrast savas valsts specifisko pieeju, ir ieinteresēti popularizēt ESO darbību, sniegt padomus, kā vislabāk sasniegt mērķauditorijas savā teritorijā. Vēl precīzāk, to uzdevums  ir: „Darboties kā ESO starpniekiem un popularizēšanas pārstāvjiem esošās un iespējamās dalībvalstīs ar vispārēju mērķi sekmēt ESO uzdevumus un parādīt daudzās iedvesmojošās astronomijas izredzes.”

Sīkāka informācija par ESO informācijas tīklu ir pieejama ESON lapā.

Kontakti un biogrāfija

Martins GillsMārtiņš Gills

Atbildīgā redaktora vietnieks
Zvaigžņotā Debess
Raiņa bulvāris 19
LV 1586 Rīga
Latvija

Tel: +371-29289205
E-pasts: eson-latvia@eso.org

Mārtiņam ir doktora grāds datorzinātnēs (Dr.sc.comp.). Pamatprofesijā strādā IT jomā, bet vērā ņemamu sava laika apjomu velta astronomijas popularizēšanai. Esot Latvijas Astronomijas biedrības projektu vadītāja statusā, viņš ir organizējis dažādus publiskus astronomiskas tematikas pasākumus, periodiski piedalās ikmēneša semināru organizēšanā un divreiz gada notiekošajos Debess vērotāju salidojumos (Starparty). 2009.gadā Mārtiņš bija oficiālais Starptautiskā Astronomijas gada koordinators Latvijā. Jau vairāk kā desmit gadus darbojas gadalaiku izdevuma Zvaigžņotā Debess redakcijas kolēģijā. Pēdējos gados ar viņu regulāri sazinās žurnālisti, lai uzzinātu papildu informāciju par astronomiskiem notikumiem, vai arī vaicā komentārus par kādu ar astronomiju saistītu aktuālu ziņu. Mārtiņš arī aizrautīgi pēta esošos un projektē saules pulksteņus.

ESO jūsu valodā