Catch a Star 2008

"Catch a Star" е международно състезание за ученици от средни училища, огранизирано от ESO - Европейската асоциация за астрономически изследвания в южното полукълбо и Европейската асоциация за астрономическо образование, за шеста поредна година. Могат да вземат участие ученици от целия свят.

ПОСЛЕДНИ НОВИНИ:

"Catch a Star" е състезание, в което ученици пишат статии или рисуват избран от тях астрономически обект.

По нещо за всеки...

"Catch a Star" всъщност са няколко състезания, така че за всеки има по нещо. Целта на програмата е насърчаването на учениците да работят заедно, да научат повече за астрономията, да открият, за себе си, много нови неща, докато търсят за информация.

Участниците в Catch a Star Изследователи могат да спечелят интересни пътешествия...

Отбори от 1 до 3 ученика се заемат да пишат проект на избрана от тях астрономическа тематика. Теми на проектите могат да са различни астрономически обекти, като мъглявини, звезди, планети или техни спътници, или по-общи теми, като черни дупки или звездообразуване. В темата следва да се обсъди как най-големите съвременни телескопи, като тези на ESO: Very Large Telescope (VLT), Atacama Large Millimeter/submillimeter Array (ALMA), и бъдещия European Extremely Large Telescope (E-ELT) могат да помогнат в изучаването на избраната тема. В проекта трябва да са включени и практически упражнения, като опити или наблюдения. Най-важната цел на програмата е да се стимулира интереса на учениците към астрономията и науката въобще, с работа в екип и търсене на качествена информация. Победителите в състезанието се избират от международно жури. Отборите от Европа и Чили могат да спечелят вълнуващи пътувания до Very Large Telescope на връх Паранал в Чили.

...както и участниците в Catch a Star Авантюристи, които могат да участват в лотарията

Това е друга част от състезанието, в което победителите се определят чрез лотария. Участниците пак трябва да направят проект на избрана от тях астрономическа тематика. "Catch a Star" Авантюристи e насочен, но не и ограничен, към по-големи групи, като цели класове, както и към по-малки участници, както и към ученици, които желаят да направят проекта си на език, различен от английския.

Други могат да участват в Catch a Star Художници:

Друг начин за участие в състезанието е да ни изпратите ваша рисунка или картина. Наградите от това направление се присъждат с помощта на публиката, която гласува в сайта на ESO.