Suntem singuri?

Telescopul E-ELT va duce astronomia cu un pas înainte. Fiind un telescop de 40 de metri echipat cu optică adaptivă, E‐ELT va permite numeroase descoperiri în acest domeniu.

Artist impression of the E-ELTE‐ELT va aborda problema exoplanetelor — planete care orbitează în jurul stelelor, altele decât Soarele. Acest studiu nu va include doar descoperirea unor planete cu masă similară Terrei (prin intermediul unor măsurători indirecte asupra mișcării oscilatorii a stelelor provocată de planetele ce le orbitează), ci și fotografierea directă a planetelor mai mari și chiar posibilitatea de a le caracteriza atmosfera.

Mai mult, suita de instrumente a telescopului E‐ELT va permite astronomilor să cerceteze stagiile preliminare ale formării sistemelor planetare și să detecteze apă sau molecule organice printre discurile protoplanetare din jurul stelelor în formare. Astfel, E‐ELT va răspunde unor chestiuni fundamentale în ceea ce privește formarea și evoluția planetelor, aducându‐ne cu un pas mai aproape de răspunsul la întrebarea: „Suntem singuri?”. În afară de evidentul interes științific, acest lucru ar putea reprezenta o descoperire capitală pentru umanitate.

Înapoi            Înainte