Primele obiecte din Univers

Artist impression of the E-ELTCercetând cele mai îndepărtate obiecte, telescopul E‐ELT va furniza indicii necesare înțelegerii formării primelor obiecte apărute în Univers: stelele primordiale, galaxiile și găurile negre primordiale, precum și interacțiunile dintre acestea. Studiul unor obiecte extreme, cum sunt găurile negre, va beneficia de puterea lui E‐ELT pentru o înțelegere superioară a fenomenelor dependente de timp, aflate în legătură directă cu diversele procese din jurul obiectelor compacte.

Telescopul E‐ELT este proiectat să studieze în detaliu cele mai vechi galaxii și să le urmărească evoluția de-a lungul timpului cosmic. Aceste observații vor oferi indicii ce ne vor ajuta să înțelegem în ce manieră galaxiile se formează și evoluează. În plus, E‐ELT se va dovedi o unealtă unică în ceea ce privește inventarierea conținutului evolutiv în timp al diferitelor elemente din Univers, dar și în ceea ce privește istoricul formării stelelor în galaxii.

Unul dintre cele mai captivante obiective pentru E‐ELT este posibilitatea de a măsura în mod direct accelerația aferentă expansiunii Universului. O asemenea măsurătoare ar avea un impact major asupra modului nostru de a înțelege Universul. De asemenea, telescopul va căuta posibile variații în timp ale constantelor fizice fundamentale. Detectarea inechivocă ale unor asemenea variații ar avea consecințe considerabile în planul înțelegerii legilor generale care guvernează fizica.

Înapoi            Înainte