Da li smo sami u svemiru?

E-ELT predstavlja jedan korak dalje u astronomiji. Kao teleskop klase 39 metara sa ugrađenom adaptivnom optikom  E-ELT će dovesti do mnogih otkrića u ovom polju.

Artwork showing some hexagonal mirror pieces of E-ELTE-ELT će se baviti i potragom za vansolarnim planetama – planetama koje orbitiraju oko drugih zvezda.. Ovo neće omogućiti samo otkriće planeta masa sličnih Zemljinoj, putem indirektnih merenja kretanja zvezda čije su putanje uzdrmane postojanjem planeta u orbitama oko njih, već i snimanje konkretnih slika većih pleneta, a možda čak i karakterizaciju njihovih atmosfera.

Dalje, E-ELT-ov paket instrumenata omogućiće astronomima da se pozabave najranijim fazama u formiranju planetarnih sistema, kao i da detektuju vodu i organske molekule u protoplanetarnim diskovima oko zvezda u nastajanju. Stoga, E-ELT će dati odgovore na fundamentalna pitanja koja se tiču formiranja planeta i njihove evolucije, time će nas staviti na korak bliže odgovoru da li smo sami u svemiru. Pored očigledne naučne koristi, ova otkrića biće bitna za celo čovečanstvo.

Nazad    Dalje