Evropski prozor u univerzum

Artwork showing some hexagonal mirror pieces of ELTESO je prikupila značajno iskustvo u planiranju, konstruisanju i upravljanju velikim astronomskim teleskopima na udaljenim mestima. Veoma veliki teleskop Južne evropske opservatorije (ESO) je najmoćniji zemaljski optički teleskop na svetu i doveo je do mnogih naučnih otkrića.

Ovo stečeno iskustvo je okosnica napora da se razvije ELT za evropske astronome. Više od 30 evropskih naučnih instituta i visokotehnoloških kompanija su izučavale tehnološke aspekte velikih teleskopa u sklopu Okvirnog Programa 6 ELT Studija dizajna (Framework Programme 6 ELT Design Study), delom finansiranog od strane Evropske komisije. ELT je projekat visoke tehnologije, vođen prestižnim naučnim ciljevima, koji sadrži mnoge inovacije. Takođe, nudi veliki broj mogućnosti za tehnološki razvoj i transfer tehnologije.

ELT je ima veliku podršku evropske naučne zajednice. Organizacija European Strategy Forum on Research Infrastructures je uvrstila ELT kao jedini astronomski poduhvat u oblasti vidljive svetlosti na svojoj mapi. Veoma se ističe u okviru konzorcijuma ASTRONET, European Infrastructure Roadmap for Astronomy.

Evropsko rukovodstvo ovog vodećeg projekta će bez dileme podići naučni, tehnološki i industrijski razvoj u Evropi na novi nivo.