Dilinizi seçin:

ann1021-tr — Duyuru

ESO Genel Müdürü’nün Avusturya Bilim Bakanı’nı Ziyareti

25 Mayıs 2010

ESO Genel Müdürü Tim de Zeeuw ve astrofizikçi Sabine Schindler, 21 Mayıs 2010 tarihinde Avusturya Bilim ve Araştırma Bakanı Beatrix Karl’ı ziyaret etti.

Bakan Karl, Şili’deki Çok Büyük Teleskop ve şu anda yapım aşamasında bulunan Avrupa Aşırı Büyük Teleskopu’nun (E-ELT) da dahil olduğu ESO projelerine Avusturya’nın katılımından memnun olduklarını belirtti. "Avusturya ESO’ya katıldığında, başta astronomi olmak üzere Avusturya’nın temel araştırma programlarına yönelik olarak önemli bir adım olduğu konusunda hepimiz hemfikirdik," dedi. Astrofizik ve parçacık fiziğinden matematik ve bilişim bilimine kadar diğer bilim dalları da, 2008 yılında Avusturya’nın ESO’ya katılımından faydalanacaktır.

Avusturyalı bilim insanları, toplanan verilerin analiz edilmesine ve anlaşılmasına yardımcı olmak için ESO altyapısı ile birlikte dünyanın en büyük gözlemevlerine erişebilmektedirler. Bakan, "Bu durum, doğal olarak araştırmacılar için Avusturya’yı cazip kılmaktadır," dedi. Innsbruck Üniversitesi, Viyana Üniversitesi, Viyana Teknik Üniversitesi, Graz Üniversitesi ve Linz’deki RICAM (Johann Radon Bilgisayımsal ve Uygulamalı Matematik Enstitüsü) de dahil olmak üzere Avusturya Üniversiteleri yeni düzenlemeden yararlanmaktadır.

Özge A. Uçarcı