eso9602tr — Kurumsal Bülten

Dilinizi seçin:

ESO ve Avustralya Gelecekteki İşbirliğini Görüşüyor

12 Ocak 1996

Bir süredir, Avustralya’daki gökbilim topluluğu, ESO ile daha yakın bağlar kurmayı amaçladıklarını açıklamaktadır. Bunun nedenlerinden biri, 2 yıldan daha az bir süre içerisinde ilk 8.2 m Birim Teleskopu tamamlanacak olan ESO’nun Çok Büyük Teleskopu’nun (VLT) inşasıdır.

Gökbilim ve astrofizik bilimi, Avustralya’da çok gelişmiştir ve ülkedeki araştırmacılar Siding Spring Gözlemevi’nde 3.9 m optik teleskop, 64 m Parkes radyo teleskopu ve dünyada en büyük radyo interferometrik aygıtlardan biri olan Avustralya teleskopu başta olmak üzere bazı mükemmel gözlem tesislerini halihazırda kullanabilmektedirler. Bu önemli arka plan göz önüne alındığında, Avustralyalı bilim insanlarının VLT projesine ve dünyanın en büyük optik teleskopundaki öncü bilim ve teknolojiye neden katılmak istekleri anlaşılabilir.

Avustralya Ulusal Astronomi Komitesi tarafından ilgili adımlar atılmıştır. Avustralya ve ESO arasındaki ilk resmi temas, 1/2 yıl önce atılmıştı, cf. 8 Haziran 1995 eso9507. ESO, özellikle VLT projesinin önemli bir unsuru olan optik interferometre alanında ülkedeki uzmanlık nedeniyle Avustralya ile gelecekte yakın işbirliği beklentilerini memnuniyetle karşılamaktadır.

Avustralya Hükümeti, kısa bir süre önce, ülkede bilim ve teknoloji güncellemesi ve gelişimini amaçlayan Yenilikçi Avustralya adını verdikleri yeni bir ana plan açıkladı. Bu plan, Avustralya Teleskopu’nun modernleştirilmesine yönelik önemli destekleri birleştirmekte, astronomi ve astrofizik alanında uluslararası projelere katılım için bazı fonlar öngörmektedir.

Avustralya Hükümeti’nin talebi üzerine, üst düzey bir Avustralya delegasyonu, gelecekte yapılması olası bir işbirliğine ilişkin uygulanacak yöntemleri detaylı bir şekilde görüşmek için Garching’de (Almanya) bulunan ESO Genel Merkezi’ni ziyaret edecektir. Bu kısa bir ziyaret olacaktır ve daha sonra yapılacak müzakerelere yönelik bir çerçeve oluşturması beklenmektedir.

Adı:ESO HQ Garching, Meeting, Very Large Telescope