Yalnız Mıyız?

ELT gökbilimi bir adım öteye taşıyacaktır. Uyarlamalı optik özelliği ile 39-metre çaplı bir teleskop olarak inşa edien ELT bu alanda çok büyük çığır açacaktır.

ELT başka yıldızların etrafındaki ötegezegenleri araştırma görevini üstlenmiştir. Buna sadece, kütleleri dünya-benzeri büyüklüğe kadar olan gezegenlerin -yörüngesinde dolandıkları yıldızları üzerinde oluşturdukları tedirginlik sayesinde- dolaylı olarak keşfedilmeleri değil, daha büyük gezegenlerin doğrudan görüntülenmesi hatta atmosfer özelliklerinin belirlenmesi de dahildir.

Ayrıca, ELT'nin sahip olduğu bir dizi alet, gökbilimcilerin, gezegen sistemlerinin oluşumlarının erken aşamalarını incelemelerine ve öncül (proto) gezegen disklerinde su ve organik molekülleri tespit edebilmelerine imkan sağlayacaktır. Böylece, ELT gezegen oluşumyu ve evrimi ile ilgili temel sorulara yanıtlar verecek ve bizi “yalnız mıyız?” sorusunun cevabına bir adım daha yaklaştıracaktır. Belirgin bilimsel ilginin yanı sıra, bu insanlık için büyük bir ilerlemeyi temsil etmektedir.