La Silla Gözlemevi

ESO'nun ilk gözlemevi

La Silla Gözlemevi Şili Atacama Çölünün dış kısımlarında, başkent Santiyago’ya 600 km uzaklıkta ve 2400 metre yükseklikte bulunmaktadır. Bu coğrafi bölgede yer alan VLT’ye ev sahipliği yapan Paranal Gözlemevi ve diğer gözlemevleri gibi La Silla da ışık kirliliği üreten kaynaklardan oldukça uzakta yer almakta ve Yeryüzü’ndeki en karanlık gökyüzüne sahip bölgelerden birisi konumundadır. La Silla 1960’lardan bu yana ESO’nun kalesi konumundadır. ESO burada dünyanın en üretken 4-metre sınıfı iki teleskopu işletmektedir.

3.58-metrelik Yeni Teknoloji Teleskopu (NTT), teleskop mühendisliği ve tasarımı için yeni bir alan açtı ve dünyanın şu andaki en büyük teleskoplarının pek çoğunda uygulanan ve ESO’da geliştirilmiş, bilgisayar kontrollü ana aynaya (aktif optik) sahip dünyadaki ilk teleskop oldu.

ESO 3.6-metre teleskopu şimdi dünyanın en önde gelen ötegezegen avcısı: rakipsiz hassasiyette sahip bir tayfçekere HARPS (Yüksek Duyarlıklı Dikine Hız Gezegen Arayıcısı) ev sahipliği yapmaktadır.

La Silla Gözlemevi Uluslararası Standart Belirleme Kurumu (ISO) 9001 Kalite Yönetim Sistemi için sertifikası onaylanmış üstün nitelikli ilk gözlemevidir.

La Silla’ nın alt yapısı aynı zamanda hedeflenmiş projeler için MPG/ESO 2.2-metre ve 1.54-metre Danimarka teleskopları gibi daha fazla kullanıcı imkanları sunan teleskoplar da dahil olmak üzere, İsviçre 1.2-metrelik Leonhard Euler, Hızlı-Göz Kundak Teleskopu (REM) ve TAROT Teleskopu gama-ışın patlaması gözleyicisi gibi ESO’ya üye ülkelerin pek çoğu tarafından kullanılan teleskoplara da ev sahipliği yapmaktadır. 2.2-metrelik teleskop üzerindeki 67-milyon piksellik Geniş Alan Görüntüleyicisi kendi alanlarında birer simge haline gelen bazı gök cisimlerin şaşırtıcı pek çok görüntüsünü çekmiş durumdadır.

La Silla Gözlemevinde bir tur

Şil'de geceleyin gökyüzü! Gün içerisinde web kamerası güneş doğmadan öncek son kareyi göstermektedir. Kırmızı noktalar teleskopların şu anda gözledikleri noktalara işaret etmektedir. (T—ESO 3.6-metrelik teleskopu, N— Yeni Teknoloji Teleskopu ve D—MPG/ESO 2.2-metrelik teleskopu). Lütfen daha fazla bilgi için La Silla - Tüm Gökyüzü Kamerası sayfasına bakınız.

La Silla Gözlemevini Ziyaret

• Gazeteciler, bilim yazarları ve yapımcılar lütfen Medya Ziyaretleri kısmına bakınızMedia Visits
  • Turistler, öğrenciler ve diğer durumdaki ziyaretçiler lütfen Turist ve Öğrenci Ziyaretleri kısmına bakınızWeekend Visits page

La Silla Teleskoplarıyla Bilim

La Silla , her yıl gözlem işine atfedilen yaklaşık 300 civarında hakem onaylı yayınlarıyla, gökbilimde öncü konumdadır. La Silla pekçok “ilkleri“ içeren önemli miktarda bilimsel keşiflere önderlik yapmıştır. HARPS tayfçekeri düşük-kütleli ötegezegenleri bulmada tartışmasız liderdir. Güneş sistemi dışında yaşanabilir bir bölgedeki ilk bilinen kayalık gezegenin bileşiminin ne olabileceğini içeren, Gliese 581 etrafındaki sistemi tespit etmiştir (eso0722). La Silla’daki pekçok teleskop, -Büyük Patlama’dan günümüze evrendeki en enerjik patlamalar olan- gama ışını patlamaları ile büyük kütleli yıldızların patlamaları arasındaki bağlantıda etkin bir rol oynamıştır. 1987’den beri, ESO La Silla Gözlemevi en yakın güncel süpernova SN 1987A’nın takibinde ve incelenmesinde önemli bir rol oynamıştır., SN 1987A.

La Silla’da Bilim hakkında daha fazla bilgi