Виберіть мову:

ann12021-uk — Сповіщення

ESOcast 41: Йдемо на Південь

Екстренний випуск №1 до 50-ї річниці

21 березня 2012 р.

Напередодні 50-річчя ESO в жовтні 2012 року ми випускаємо вісім особливих ESOcasts, котрі є частинами фільму "Європа прямує до зірок: перші 50 років дослідження південного неба в ESO" (Europe to the Stars — ESO’s First 50 Years of Exploring the Southern Sky).

Це перший особливий епізод із назвою "Йдемо на Південь" ("Going South") описує народження ESO, зокрема те, чому астрономи з європейських країн вирішили дослідити південне небо, розташувавши астрономічну обсерваторію в Чилі.

Іще п'ятдесять років тому, майже всі великі телескопи були розташовані на північ від екватора. Проте астрономи незабаром усвідомили важливість південного неба. Наприклад, центр Чумацького Шляху - нашої галактичної домівки, навряд чи можна побачити з північної півкулі, а на півдні він знаходиться високо над головою. Іншими важливими об'єктами є Магелланові Хмари - дві невеликі галактики-супутники Чумацького Шляху, які не можуть спостерігатися в Європі, але які дуже добре видно на південь від екватора. Рух на південь також допоміг уникнути світлового забруднення та поганих погодних умов в багатьох обсерваторіях, розташованих в європейських містах.

Даний епізод описує важливі кроки у створенні ESO, починаючи з першого засідання на прогулянковому судні в Нідерландах в червні 1953 року, коли астрономи Вальтер Бааде та Ян Оорт розповіли колегам про свій задум створення європейської обсерваторії в південній півкулі, до остаточного підписання Конвенції ESO 5 жовтня 1962 п'ятьма європейськими країнами (Бельгія, Німеччина, Франція, Нідерланди та Швеція).

Дивіться цей епізод, щоб дізнатися більше про те, як п'ятдесят років тому Європа почала велику подорож до космічних відкриттів.

Додаткова інформація

ESOcast - це серія відео-подкаст, присвячених донести вам останні новини та дослідження в ESO - Європейській Південній Обсерваторії.

Підпишіться на наш відео-подкаст, щоб йти в ногу з останніми новинами від ESO: ESOcast доступний через ITunes в HD та SD.  Він також є на YouTubeVimeo та dotSUB та пропонується для скачування в кількох форматах, включаючи HD.

• Дивіться та завантажуйте ESOcast 41 тут