Виберіть мову:

ann12025-uk — Сповіщення

ESO в значній мірі залишається найбільш продуктивною наземною обсерваторією світу

Порівняння із Космічним Телескопом Хаббл у щорічній статистиці публікацій

28 березня 2012 р.

Астрономи, використавши дані спостережень на телескопах та інструментах ESO, протягом 2011 року написали в цілому 783 рецензованих роботи. Це найбільша вершина в історії Європейської Південної Обсерваторії. ESO залишається найпродуктивнішою наземною обсерваторією сьогодення. За останні кілька років число робіт із використанням спостережень від ESO було майже ідентичне їх числу зі спостережень, зроблених із Космічним Телескопом Хаббл (NASA/ESA), а потім вони почали швидко зростати після невеликого падіння у 2009 році.

Лише один VLT/VLTI призвів до появи 551 статті в 2011 році, що на 8% більше у порівнянні із 2010 роком. Наразі загальна кількість документів, створених із використанням даних від VLT/VLTI значно вища 4000. На документи, що основані на даних, котрі взяті із архівів ESO, припадає стійких 12% протягом останніх років із значним збільшенням в 2011 році.

Примітно, що навіть якщо не брати до уваги внесок від VLT/VLTI - найголовнішого телескопа ESO, решта телескопів в обсерваторіях на Параналі та Ла Сілла за останні роки призвели до створення робіт у кількостях як від іншої вельми продуктивної наземної обсерваторії W. M. Keck Observatory.

При більш ретельному погляді на різні інструменти VLT можна виявити деякі цікаві закономірності. Найбільш продуктивними VLT інструментами з оглядом на наукові роботи залишаються FORS2 та UVES. Стрімко зростає продуктивність нових інструментів, таких як HAWK-I та X-shooter. Найрезультативнішим інструментом в Ла Сілла є HARPS - спектрограф для пошуків позасонячних планет.

Дані цифри взяті з ESO Telescope Bibliography (telbib, http://telbib.eso.org) - бази даних рецензованих публікацій, які використовують дані від ESO [1]. Telbib сполучає опубліковані статті із програмами спостережень, які породили ті дані. База підтримується бібліотекарями ESO. Детальний опис бази даних telbib можна знайти на http://telbib.eso.org/help.html.

Інтерактивні графіки обраних статистичних даних доступні на http://telbib.eso.org/telbibstats/. Ці графіки відображають об’єми публікацій із бази даних telbib від 1996 року по теперішній час. Вони можуть бути використані для вивчення розвитку наукових робіт із використанням даних від інструментів ESO та архівних даних, а також середнє число авторів та програм ESO на статтю.

Беручи до уваги більш тривалий період від 1996 року, майже 12 000 окремих авторів із майже 90 країн опублікували більше 8500 наукових статей, основаних на даних ESO.

[1] Періодичні видання мають ось такі пов’язані із ESO колонтитули: A&A, A&ARv, AJ, ApJ, ApJS, AN, ARA&A, EM&P, Icarus, MNRAS, Nature, NewA, NewAR, PASJ, PASP, P&SS and Science.

Cell: +49-173-3872-621