Виберіть мову:

ann12033-uk — Сповіщення

ESOcast 43: Гострий зір

Екстренний випуск №3 до 50-ї річниці

10 травня 2012 р.

Напередодні 50-річчя ESO в жовтні 2012 року ми випускаємо вісім особливих ESOcast, котрі є частинами фільму "Європа прямує до зірок: перші 50 років дослідження південного неба в ESO" (Europe to the Stars — ESO’s First 50 Years of Exploring the Southern Sky).

Третій особливий епізод цієї серії та 43 ESOcast в цілому, представляє Дуже Великий Телескоп (VLT) - флагманський телескоп ESO. У ньому ми дізнаємося про стан сучасних технологій, що стоять за цим інструментом, котрий надав астрономам неперевершені картини Всесвіту.

Для отримання чітких зображень неба, VLT повинен впоратися із двома основними впливами, що спотворюють зображення небесних об'єктів. Першим є деформації дзеркал через їх великі розміри. Ця проблема вирішується ​​за допомогою активної оптики - контрольованої комп’ютером системи підтримки поверхні дзеркала, що дозволяє підтримувати його бажану форму за будь-яких обставин. Другий вплив створюється атмосферою Землі, яка робить зображення зірок розмитими навіть на найбільших телескопах. Адаптивна оптика - це корекція атмосферних спотворень зображення в режимі реального часу із використанням керованих комп'ютером дзеркал, які деформуються сотні разів на секунду, щоб нейтралізувати даний атмосферний вплив.

Одним із проявів потужності проникнення чутливих інфрачервоних камер VLT, при підтримці адаптивної оптики, є те, що вони змогли зазирнути крізь густі хмари пилу, котрі загороджують від нашого погляду ядро Чумацького Шляху. Зображення, одержані протягом багатьох років, дозволили астрономам насправді спостерігати зорі, що обертаються навколо величезної ​​чорної діри, котра знаходиться в центрі нашої Галактики. Можливим було навіть виявлення енергійних спалахів від газових хмар під час їх падіння в чорну діру.

Дивіться цей епізод, щоб більше дізнатися про те, чому Дуже Великий Телескоп є найгострішим на планеті "оком до неба".

Додаткова інформація

ESOcast - це серія відео-подкаст, присвячених донести вам останні новини та дослідження в ESO - Європейській Південній Обсерваторії.

Підпишіться на наш відео-подкаст, щоб йти в ногу з останніми новинами від ESO: ESOcast доступний через ITunes в HD та SD.  Він також є на YouTubeVimeo та dotSUB та пропонується для скачування в кількох форматах, включаючи HD.

• Дивіться та завантажуйте ESOcast 42 тут

Editing: Martin Kornmesser
Cinematography: Herbert Zodet & Peter Rixner
Sound engineer: Cristian Larrea
Narration Mastering: Peter Rixner
Host & Lead Scientist: Dr J (Dr Joe Liske, ESO)
Narration: Sara Mendes da Costa
Soundtrack & Sound Effects: movetwo — Axel Kornmesser & Markus Löffler, zero-project (zero-project.gr).
Proof reading: Anne Rhodes
Executive producer: Lars Lindberg Christensen
Footage and photos: ESO, Stéphane Guisard (eso.org/~sguisard), Christoph Malin (christophmalin.com), Babak Tafreshi/TWAN, A. Santerne, Martin Kornmesser, J. Dommaget/J. Boulon/J. Doornenbal/W. Schlosser/F.K. Edmondson/A. Blaauw/Rademakers/R. Holder, Mineworks, Daniel Crouch/Rare Books (crouchrarebooks.com), Getty Images, Royal Astronomical Society/Science Photo Library, Jay M. Pasachoff, Chris de Coning/South African Library/Warner-Madear, Africana Museum/Warner, Leiden University, G. Brammer, Nick Risinger (skysurvey.org), Mauricio Anton/Science Library, José Francisco Salgado (josefrancisco.org), NASA/Spitzer Science Center/R. Hurt, VISTA/J. Emerson/Digitized Sky Survey 2, MPE/S. Gillessen/M. Schartmann, PIONIER/IPAG, Rainer Lenzen/MPIA Heidelberg, West-Eastern Divan Orchestra in Berlin by KolBerlin, Davide De Martin, Cambridge Astronomical Survey Unit, IDA/Danish 1.5 m/R. Gendler and C. Thöne, Mario Nonino, Piero Rosati and the ESO GOODS Team, ALMA (ESO/NAOJ/NRAO), the NASA/ESA Hubble Space Telescope, Matthias Maercker.

Про сповіщення