Виберіть мову:

ann12036-uk — Сповіщення

Премію ім. Тіхо Браге за 2012 рік присуджено Рейнхарду Генцелю

30 травня 2012 р.

Європейське Астрономічне Товариство [1] оголосило, що премія ім. Тіхо Браге за 2012 рік присуджена професору Рейнхарду Генцелю, як знак визнання його видатного внеску в розробку європейських приладів для дослідженя ближнього інфрачервоного світла і за новаторську роботу в галактичній та позагалактичній астрономії.

Німецький астроном Рейнхард Генцель, директор Інституту Позаземної Фізики ім.Макса Планка, та його наукова група відповідали за будівництво SINFONI - спектрографа широкого поля для світла ближнього ІЧ-діапазону, котрий встановлено на Дуже Великому Телескопі (VLT). Від моменту свого "першого світла" в 2005 році, SINFONI став ключовим інструментом для вивчення структури і динаміки далеких галактик, зокрема динаміки нашої домівки - галактики Чумацький Шлях.

Група Генцеля брала участь у безпрецедентному 20-річному вивченні руху зірок навколо галактичного центру, котре грунтується на спостереженнях, проведених за допомогою Телескопа Нової Технології (NTT) ESO в обсерваторії Ла Сілла, а також Дуже Великого Телескопа (VLT) ESO в обсерваторії Паранал. Вимірювання орбіт зірок поблизу центру Чумацького Шляху дозволило астрономам надати дуже переконливі на сьогоднішній день докази того, що центр галактики таїть у собі надмасивну чорну діру (eso0846). Даний результат пропонує ідеальну можливість для вивчення взаємодії чорної діри зі своїм оточенням.

Нещодавно його група, використавши Дуже Великий Телескоп (VLT) ESO, також виявила хмару газу, що на запаморочливій швидкості падає до чорної діри у центрі галактики. Вперше астрономи стали свідками того, як хмара газу сильно спотворюється, коли починається процес її повного руйнування, спричинений поглинанням надмасивною центральною чорною дірою (eso1151).

Премія ім. Тіхо Браге присуджується щорічно за розвиток та використання європейських інструментів або за великі відкриття, що в значній мірі засновані на таких інструментах. Вона тягне за собою грошову винагороду у розмірі 6000 євро. Професору Рейнхарду Гензелю премію буде вручено під час Європейського Тижня Астрономії та Космічних Наук (EWASS) 2012 року [2], який відбудеться в Римі (Італія) 1-6 липня 2012 року.

[1] Європейське Астрономічне Товариство (EAS) було засноване в 1990 році як об'єднання сприянню та поліпшенню становища астрономії в Європі. Зокрема воно має справу із астрономічними питаннями на європейському рівні. Це спільнота окремих членів, які є професійними астрономами. EAS є організацією, в яку можуть вступити всі європейські астрономи, незалежно від сфери їх діяльності, від країни походження або роботи. Товариство надає форум для обговорення всіх аспектів астрономічного розвитку в Європі і є організацією, яка представляє інтереси астрономів в обговоренні загальноєвропейських подій.

[2] Додаткову інформацію про Європейський Тиждень Астрономії та Космічних Наук (EWASS) 2012, раніше відомий як JENAM, можна знайти за наступною адресою:  http://www.ifsi-roma.inaf.it/ewass2012/