Виберіть мову:

ann13042-uk — Сповіщення

Португалія бере участь у E-ELT

7 травня 2013 р.

Представники португальського уряду сьогодні підтвердили, що їх країна приєднається до списку учасників програми ESO Європейського Надзвичайно Великого Телескопа (E-ELT). Наразі тринадцять країн-учасниць ESO підтвердили свою повну участь у тому, що буде ведучим проектом наземної астрономії на майбутні десятиліття.

Португалія вступила в ESO у червні 2000 року, а її членство було ратифіковано Португальським Парламентом у травні 2001 року. Додатковий внесок країни у програму E-ELT оцінюється приблизно на 5.1 млн євро протягом десяти років будівництва.

"Я схвильований, бо бачу іще один крок у напрямку реалізації проекту",- говорить Тім де Зеу, Генеральний Директор ESO. "Із цим важливим рішенням міністра Крато, Португалія приєднується до списку країн-учасниць, котрі здійснюють прогрес наземної астрономії у майбутні десятиліття. Це рішення дасть величезну користь португальській астрономії, виробникам приладів та промисловості".

E-ELT вважається одним із найвищих пріоритетів наземної астрономії Європи та одним із основних проектів ESO на майбутні десятиліття. Очікується, що він дозволить астрономам зробити великі успіхи у галузі астрофізичних знань, на основі докладного дослідження перших об'єктів Всесвіту, планет, що обертаються навколо інших зірок, надмасивних чорних дір, а також характер та розподіл темної матерії і темної енергії, котрі домінують у Всесвіті.

Будівництво E-ELT планується почати у кінці 2013 року, а "перше світло" очікується десь через десять років після.

Phone: +49 89 3200 6655