ann15015-uk — Сповіщення

ALMA проводить свої перші спостереження із дуже довгою базою

5 березня 2015 р.

Великий Міліметрово-субміліметровий Масив Атакама (ALMA) успішно поєднав свою величезну площу збору і чутливість з телескопом APEX (Atacama Pathfinder Experiment), щоб створити новий єдиний інструмент за допомогою процесу, відомого як інтерферометр із наддовгою базою (VLBI).

Великі телескопи можуть проводити більш гостріші состереження, а інтерферометрія дозволяє декільком телескопам діяти, наче один гігантський із розміром дзеркала, як відстані між ними (інакше кажучи - база). У VLBI, дані від двох незалежних телескопів поєднюють у віртуальний телескоп, який охоплює географічну відстань між ними. Така найбільша можлива відстань може дорівнювати діаметру Землі, що здатне надати надзвичайної сили "збільшувальне скло".

Важливий проміжний етап полягає у перевірці технології на короткий базовій лінії. 13 січня 2015 ALMA та сусідній телескоп APEX одночасно спостерігали квазар 0522-364. Ця далека галактика була використана для цього першого у своєму роді спостереження завдяки її дуже добрій яскравості у діапазоні радіо хвиль.

Для гарантованої синхронізації телескопів, ALMA використовував недавно встановлений надзвичайно точний атомний годинник, щоб зробити точну прив’язку даних до моментів часу, коли ті були зібрані. Точний час має важливе значення для VLBI, оскільки дозволяє дані, отримані в різних географічних пунктах на різних телескопах, точно підібрати та точно інтегрувати. Аналіз зібраних даних, який нещодавно був завершений, підтвердив, що система працює правильно і що атомний годинник ALMA є досить точним для VLBI.

Це перше успішне спостереження із ALMA за допомогою технології VLBI використовувало базу 2.1 км і було істотним доказом правильності концепції запланованого Event Horizon Telescope, котрий потім долучиться до глобальної мережі телескопів міліметрових довжин хвиль. Коли його буде повністю зібрано, Event Horizon Telescope у поєднанні з ALMA, котрий є найбільшим та найчутливішим, дозволить створити віртуальний телескоп із розмірами Землі та розподільною здатністю, необхідною, щоб побачити подробиці на краю надмасивної чорної діри у центрі Чумацького Шляху.

Це остання робота була проведена групою, що складається з членів ALMA Phasing Project (APP), Joint ALMA Observatory (JAO), Smithsonian Astrophysical Observatory та працівників телескопа APEX.

Великий Міліметрово-субміліметровий Масив Атакама (ALMA) є міжнародним астрономічним об’єктом. Він являється партнерством Європи, Північної Америки та Східної Азії у співпраці з Республікою Чилі. ALMA в Європі фінансується ESO, у Північній Америці - Національним Науковим Фондом США (NSF) у співпраці з Національною Радою Досліджень Канади (NRC) та Національною Науковою Радою Тайваню (NSC), у Східній Азії - Національними Інститутами Природничих Наук (NINS) Японії в співпраці з Академією Сініца (AS) на Тайвані та Корейським Інститутом Астрономії і Космічної Науки (KASI).

Будівництво та управління ALMA від імені Європи проводить ESO, від імені Північної Америки - Національна Радіоастрономічна Обсерваторія (NRAO), яка управляється корпоративною Асоціацією Університетів (AUI), від імені Східної Азії - Національна Астрономічна Обсерваторія Японії (NAOJ). Спільна Обсерваторія ALMA (JAO) забезпечує єдине керівництво та управління будівництвом, введення в експлуатацію та експлуатацію ALMA.

APEX є співробітництвом між Інститутом Радіоастрономії ім. Макса Планка (MPIfR) (50%), Космічною обсерваторією Онсали (OSO) (23%) та ESO (27%). Телескоп підпорядковано ESO.

National Radio Astronomy Observatory