eso1107uk — Фото-реліз

Виберіть мову:

Пиловий диск NGC 247

2 березня 2011 р.

Це зображення NGC 247, яке було одержане Камерою Широкого Поля (WFI) 2.2 м телескопа MPG/ESO обсерваторії Ла Сілла ESO в Чилі, показує дрібні деталі цієї досить нахиленої спіральної галактики та її багатий фон. Астрономи вважають, що цей дуже великий нахил галактики, якщо дивитися з Землі, пояснює, чому відстань до цієї відомої галактики раніше була переоцінена.

Спіральна галактика NGC 247 є однією з найближчих спіральних галактик південного неба. У цьому новому зображенні від Камери Широкого Поля (WFI) 2.2 м телескопа MPG/ESO в Чилі, велика кількість галактичних зірок-складників легко розрізнена, також присутня велика кількість світних рожевих хмар водню, котрі вказують на області активного зореутворення в зубчастих спіральних рукавах.

NGC 247 є частиною Групи Скульптора - зібрання галактик, пов'язаних з галактикою Скульптор (NGC 253, також дивіться eso0902 і eso1025). Це найближче скупчення галактик Місцевої Групи, яке включає в себе Чумацький Шлях, але визначити точне значення на таких міжзоряних відстанях по суті важко.

Для вимірювання відстаней від Землі до сусідніх галактик, в якості покажчика астрономи змушені покладатися на тип змінних зірок, котрі називаються цефеїдами. Цефеїди є дуже яскравими зірками, чия яскравість змінюється на регулярній основі. Час, витрачений зіркою на те, щоб пояскравішати та поблякнути, може бути описаний простим математичним співвідношенням, котре дає її абсолютну зоряну величину.

У співвідношенні з виміряною зоряною величиною, це дає відстань. Однак, цей метод не є надійним, тому що астрономи вважають, що відношення “період-світність” залежить від складу цефеїди.

Інша проблема пов'язана з тим, що світло від деяких цефеїд може бути частково поглинуте пилом на шляху до Землі, що робить його слабшим. Таким чином, цефеїда видається нам далі, ніж насправді. Це особлива проблема для NGC 247 з її великим кутом нахилу, бо лінія прямої видимості цефеїд проходить через пиловий диск галактики.

Тим не менш, група астрономів в даний час вивчає фактори впливу на ці небесні покажчики відстані в дослідженні, котре називається Проект Араукарія [1]. Група вже повідомила, що NGC 247 є ближче до Чумацького Шляху на більше одного мільйона світлових років, ніж це передбачалося раніше. В результаті чого, відстань до неї трохи більша 11 мільйонів світлових років.

Крім основної галактики, це зображення також показує численні галактики, що сяють далеко за межами NGC 247. У правому верхньому куті зображення, де три виразні спіралі на лінії, далеко позаду них можна побачити іще багато галактик. Деякі сяють прямо через диск NGC 247.

Це кольорове зображення було створене із великої кількості монохромних кадрів, прийнятих через синій, жовто-зелений і червоний фільтри протягом багатьох років. Крім того, було вжито експозиції через фільтр, який виділяє світіння водню, що також додало в зображення червоний колір. Загальний час експозицій для кожного фільтра: 20 годин, 19 годин, 25 хвилин і 35 хвилин відповідно.

[1] Проект Араукарія є співпрацею між астрономами із установ Чилі, Сполучених Штатах і Європі. Дуже Великий Телескоп ESO забезпечив дані для проекту.

ESO, Європейська Південна Обсерваторія - це передова міжурядова астрономічна організація в Європі та найбільш продуктивна астрономічна обсерваторія світу. Її підтримує 15 країн: Австрія, Бельгія, Бразилія, Чеська Республіка, Данія, Франція, Фінляндія, Німеччина, Італія, Нідерланди, Португалія, Іспанія, Швеція, Швейцарія та Сполучене Королівство. ESO здійснює ініціативну програму, зосереджену на проектуванні, будівництві та експлуатації потужних наземних спостережних об'єктів, що дозволяє астрономам робити важливі наукові відкриття. ESO також відіграє провідну роль у сприянні та організації співробітництва в астрономічних дослідженнях. ESO працює на трьох унікальних, світового класу обсерваторіях в Чилі: Ла Сілла, Паранал і Чахнантор. На горі Паранал, в ESO працює Дуже Великий Телескоп - найбільш передова в світі астрономічна обсерваторія видимого діапазону та VISTA - найбільший оглядовий телескоп в світі. ESO є європейським партнером просунутого астрономічного радіотелескопу ALMA, найбільшого існуючого астрономічного проекту. В даний час, ESO планує 42-метровий Європейський Надзвичайно Великий Телескоп E-ELT (оптичний та ближній ІЧ діапазони), який стане "найбільшим в світі оком в небо".

Назва:NGC 247