eso1115uk — Фото-реліз

Виберіть мову:

Два зображення однобокої галактики

4 травня 2011 р.

Галактика "М’ясний Гак", чи NGC 2442, має виражену однобоку форму. Один спіральний рукав щільно складений на себе і вміщує залишок наднової в той час, як інший, засіяний зонами зореутворення зореутворення, простирається далеко від ядра. 2,2 м телескоп MPG/ESO і Космічний Телескоп Хаббл NASA/ESA отримали дві різні картини цієї асиметричної спіральної галактики.

Галактику "М’ясний Гак", чи NGC 2442, котра у південному сузір'ї Летючої Риби, легко розпізнати за її асиметричними спіральними рукавами. Вважається, що така однобока зовнішність галактики з’явилася після гравітаційної взаємодії з іншого галактикою в якийсь момент її існування, хоча астрономам до цих пір не вдалося точно визначити винуватця.

Дане зображення, прийняте Камерою Широкого Поля (WFI) 2,2 м телескопа MPG/ESO обсерваторії Ла Сілла в Чилі, дуже ясно показує подвійної форми гак, який дає галактиці її прізвисько. Це зображення також захоплює кілька інших галактик, близьких до NGC 2442, а також багатьох більш віддалених галактик, котрі утворюють багате тло. Хоча Камера Широкого Поля (WFI), котра на землі, різкістю зображення не може наблизитися до різкості зображень від Космічного Телескопа Хаббл, вона може охоплювати набагато більшу частину неба в одній експозиції. Два інструменти часто надають додаткову інформацію для астрономів.

Крупно планове зображення від Космічного Телескопа Хаббл NASA/ESA (eso1115b) зосереджене на ядрі галактики і на більш компактному з двох спіральних рукавів. У 1999 році, в цьому рукаві з’явилася наднова: масивна зірка вибухнула в кінці свого існування. Порівнюючи більш ранні наземні спостереження, попередні зображення від Хаббла за 2001 рік та ці знімки, зроблені в кінці 2006 року, астрономи змогли докладно вивчити, що сталося з зіркою на стадії згасання. В даний час, цей образ наднової сам зник і на разі його не видно.

Спостереження ESO вказують на інший кінець життєвого циклу зірок від телескопа Хаббл. Більша частина галактики, а особливо її довший з двох спіральних рукавів, поцяткована рожево та червоно. Цей колір походить від газоподібного водню в областях зореутворення: потужне випромінювання новонароджених зірок іонізує хмари газу, в яких вони утворились, змушуючи їх світитися яскравим відтінком червоного.

Взаємодія з іншого галактикою, яка дала галактиці "М’ясний Гак" її незвичайну асиметричну форму, ймовірно, також викликала цей недавній епізод зореутворення. Ті ж припливні сили, котрі деформували галактику, порушили хмари газу і викликали їх гравітаційний колапс.

В даний час, ESO планує 42-метровий Європейський Надзвичайно Великий Телескоп E-ELT (оптичний та ближній ІЧ діапазони), який стане "найбільшим в світі оком в небо".

Oli Usher