eso1118uk — Фото-реліз

Листівка з позагалактичного простору? - Спіральна галактика, яка нагадує наш Чумацький Шлях

1 червня 2011 р.

Для отримання зображення NGC 6744, астрономи ESO використали Камеру Широкого Поля (WFI) 2.2 м телескопа MPG/ESO. Ця виразна спіральна галактика знаходиться на відстані 30 мільйонів світлових років від Землі у південному сузір'ї Павича. Дане зображення може бути майже листівкою нашого Чумацького Шляху, зробленою та відправленою позагалактичним другом, так як ця галактика нагадує нашу власну.

Ми бачимо майже на всю площину NGC 6744. Інакше кажучи, ми виразно бачимо галактичну структуру так, неначе б спостерігали її "із висоти пташиного польоту". Якщо б ми мали технології, щоб покинути Чумацький Шлях, та й могли подивитися на нього з міжгалактичного простору, то даний вид близький до того, котрий ми б побачили: дивовижні спіральні рукави, котрі огортають видовжене ядро, та пиловий диск. Навіть присутня неправильна галактика-супутник - це NGC 6744A, видима, як пляма в правому нижньому кутку NGC 6744. Вона нагадує одну із Магелланових Хмар, сусідок Чумацького Шляху.

Однією з відмінностей між NGC 6744 та Чумацьким Шляхом є їх розмір. Хоча поперек нашої галактики має приблизно 100 000 світлових років, галактика на зображенні майже у двічі більша. Тим не менш, NGC 6744 дає нам уявлення про те, як далекий спостерігач може бачити наш власний галактичний будинок.

Ця ефектна галактика є однією з найбільших і найближчих об'єктів глибокого космосу. Хоча вона має яскравість близько 60 мільярдів Сонць, її світло поширюється по великій площі в небі - приблизно дві третини розміру повного Місяця, що робить галактику видимою в невеликий телескоп, як тьм’яне сяйво із яскравим центром. Тим не менш, вона є один з найкрасивіших об'єктів південного неба і може бути розпізнана астрономами-аматорами, як овальна форма на багатому зоряному тлі.

Через професійні телескопи, такі, як 2.2 м телескоп MPG/ESO в Ла Сілла, котрий захопив цей образ, NGC 6744 можна побачити у всій її величі. Запилені спіральні рукави є домом для багатьох сяючих областей зореутворення (видимих у червоному світлі) та надають цьому двійникові Чумацького Шляху його разючу спіральну форму.

Дане зображення було зроблене при допомозі Камери Широкого Поля (WFI) 2.2 м телескопа MPG/ESO в обсерваторії Ла-Сілла (ESO, Чилі). Картина була створена з експозицій, прийнятих через чотири різних фільтри, котрі пропускають синє, жовто-зелене і червоне світло та світіння іонізованого водню. Вони їй дали відповідно блакитний, зелений, помаранчевий і червоний кольори.

В даний час, ESO планує 42-метровий Європейський Надзвичайно Великий Телескоп E-ELT (оптичний та ближній ІЧ діапазони), який стане "найбільшим в світі оком в небо".

Назва:NGC 6744