eso1126uk — Фото-реліз

Виберіть мову:

VST дивиться на Триплет Лева та глибше

27 липня 2011 р.

Величезне зображення від нового Оглядового Телескопа VLT (VST) і його камери OmegaCAM, котрі в обсерваторії ESO Паранал, показує трійку яскравих галактик в сузір'ї Лева. Слабкі об'єкти на задньому плані - це те, що може привернути увагу астрономів більше, ніж галактики першого плану. Чітке зображення від VST цих тьмяних об’єктів натякає на силу телескопа та OmegaCAM для картографії далекого Всесвіту.

VST [1] є новітнім доповненням до обсерваторії Паранал ESO (eso1119). Він являє собою сучасний 2.6 м телескоп, оснащений гіганською 268 Мпк камерою OmegaCAM [2]. Як це випливає з назви, VST спеціалізований для зйомки неба у видимому світлі. Він є найбільшим телескопом у світі, призначеним виключно для цієї мети. Дане велике зображення Триплету Лева демонструє відмінну якість зображення, отриманого VST та його камерою.

Триплет Лева - це чудова група взаємодіючих галактик, котрі на відстані приблизно 35 мільйонів світлових років від Землі. Всі троє є спіральними, як і наша галактика Чумацький Шлях, хоча це може бути не очевидним на даному зображенні, тому що диски галактик нахилені під різними кутами до променя зору. NGC 3628, котра в лівій частині кадру, з товстими смугами пилу уздовж площини галактики, видна з ребра. Об’єкти Месьє М 65 (вгорі праворуч) і М 66 (внизу справа), з іншого боку, нахилені достатньо, щоб зробити видимими їх спіральні рукави.

Великі телескопи можуть нормально спостерігати тільки одну з цих галактик (див., наприклад, potw1026a і eso0338c), та поле зору VST в два рази ширше, ніби як повний Місяць. Воно досить широке, щоб одночасно вмістити всі три члена групи в єдину картину. VST також виявляє велику кількість більш слабких і більш далеких галактик, які розглядаються, як плями на тлі цього зображення.

На передньому плані нового зображення багато крапкоподібних зірок різної яскравості, що лежать в нашій галактиці, котрі також можуть бути видні. Однією із наукових цілей VST є пошук набагато слабкіших об'єктів у Чумацькому Шляху, таких, як коричневі карлики, планети, нейтронні зірки і чорні діри, котрі, як це очікується,пронизують гало нашої Галактики. Але часто вони дуже тьмяні, щоб бути виявленими безпосередньо навіть у великі телескопи. VST буде шукати ледь помітні прояви того, що є наслідками явища, званого мікролінзування [3], для непрямого виявлення цих дуже невловимих об'єктів та дослідження галактичного гало.

У рамках цих досліджень очікується, що VST додасть нам подальше розуміння темної матерії, яка вважається найбільшою складовою галактичних гало. Підказки про природу цієї матерії, а також про природу темної енергії, також повинні бути знайдені при допомозі обстежень VST далекого Всесвіту. Телескоп буде виявляти далекі скупчення галактик та квазари із високим червоним зсувом, що допоможе астрономам зрозуміти ранній Всесвіт та знайти відповіді на давні питання космології.

Зображення також містить сліди кількох астероїдів в Сонячній системі, які переміщуються через нього під час експозиції. Вони відображаються, як короткі кольорові лінії [4] і принаймні десять із них можна побачити на цій картині. Так як Лев є зодіакальним сузір'ям, котре лежить в площині Сонячної системи, число астероїдів особливо високе.

Дане зображення створене на основі об'єднання трьох експозицій, захоплених через різні фільтри. Світло, яке пройшло через ближній ІЧ-фільтр, дало червоний колір, світло в червоній частині спектра забарвлене в зелений колір, а зелене - в пурпуровий.

[1] Програма VST є спільним підприємством між INAF–Osservatorio Astronomico di Capodimonte (Неаполь, Італія) та ESO.

[2] OmegaCAM була спроектована та побудована консорціумом, в тому числі інститутами в Нідерландах, Німеччині та Італії із головними внесками від ESO.

[3] Мікролінзування - це явище гравітаційного лінзування, коли присутність тьмяного, але масивного об'єкта показує вплив його гравітації на світло, що йде від більш далекої зірки. Коли через можливість випадкового розташування на одній лінії, тьмяний об'єкт перебуває досить близько від нашої прямої видимості більш віддаленої зірки, то його гравітаційне поле відхиляє світло, що виходить від фонової зірки. Це може привести до помітного збільшення яскравості фонової зірки. Так як явище мікролінзування залежить від рідкісного розташування об’єктів, його зазвичай знаходять в великих оглядях, в котрих можна спостерігати велику кількість потенційних зірок фону.

[4] Зелені або пари пурпурово-червоних трас. Це тому, що експозиції, використані для зеленого каналу фінального зображення, були взяті на різні ночі. А ті, які використовуються для червоного і пурпурного кольорів, були послідовно зроблені за одну ніч.

Назва:Leo Triplet