eso1127uk — Організаційний реліз

Виберіть мову:

Європейська антена проекту ALMA - шістнадцята на плато Чахнантор

ALMA готується до перших наукових спостережень

28 липня 2011 р.

Перша європейська антена для Великого Міліметрового та субміліметрового Масиву Атакама (ALMA) досягла нових висот, будучи доставленою на Робоче Місце Масиву (AOS) 27 липня 2011 р. Антена 12 м діаметру прибула на плато Чахнантор, котре на висоті 5000 м над рівнем моря. Тут вона приєднюється до антен від інших міжнародних партнерів проекту ALMA, в результаті чого загальне число антен на AOS зростає до 16.

Хоча 16 звучить, як просто іще один номер, він означає кількість антен, при якій ALMA може розпочати свої перші наукові спостереження. Отже, це є важливою віхою проекту. Незабаром астрономи почнуть проведення нових наукових досліджень із ALMA.

Антена, котра вироблена Європейським Консорціумом AEM [1] згідно кантракту із ESO, була передана обсерваторії в квітні до її Operations Support Facility (OSF), після шести місяців тестування. OSF знаходиться на висоті 2900 метрів в передгір'ях чилійських Анд. Там антена була оснащена високочутливими детекторами, охолоджуваними рідким гелієм, та іншою необхідною електронікою. Тепер, один із числа гігантських автомобільних транспортерів ALМА перемістив її на 28 км далі по сухій дорозі пустелі до AOS. AOS є останнім портом призначення після довгої подорожі, котра почалася, коли складові частини антени були виготовлені на заводах Європи під суворим наглядом від ESO.

Менеджер Проекту Антен ALMA від ESO, Stefano Stanghellini, доповів: “Дуже чудово бачити, як перша європейська антена ALMA досягла плато Чахнантор. Саме на цьому посушливому плато дані технологічні шедеври будуть використовуватися для вивчення космосу.”

Найперші наукові спостереження із ALMA планується почати в кінці цього року. Хоча ALMA буде як і раніше в стадії будівництва, 16-ти антенна решітка, котра вже буде доступна для використання, перевершує всі інші телескопи такого роду. Астрономи з різних країн світу представили близько 1000 пропозицій щодо найперших наукових спостережень. Такий рівень попиту приблизно в дев'ять разів переважає кількість спостережень, котрі передбачається провести протягом першої фази наукових спостережень, що свідчить про дуже великий інтерес дослідників щодо використання ALMA навіть на цьому ранньому етапі.

Останній крок від OSF до плато Чахнантор є відносно коротким шляхом, але для ALMA він чинить дуже велику різницю. Вищість місцевості плато на 2100 метрів від OSF надає йому надзвичайно сухі погодні умови, котрі життєво важливі для спостережень у міліметровому та субміліметровому діапазонах довжин хвиль, так як ці слабкі сигнали з космосу легко поглинаються атмосферою Землі.

Хоча Чахнантор ідеально підходить для ALMA, дуже велика висота та нестача кисню робить його менш приємним для відвідин людьми. Незважаючи на те, що Технічна Будівля на Чахнантор - це насправді одна із найвище розміщених будівель в світі, люди, котрі працюють на ALMA, роблять це як можливо нижче: на нижній висоті OSF, звідки й керують телескопом дистанційно.

Коли будівництво буде завершено в 2013 році, ALMA матиме в цілому 66 сучасних антен, що працюватимуть разом, як єдиний потужний телескоп для спостережень у міліметровому та субміліметровому діапазоні довжин світлових хвиль. ALMA допоможе астрономам вивчити походження планет, зірок, галактик і навіть самого Всесвіту, спостерігаючи холодний молекулярний газ та пил у Чумацькому Шляху та за його межами, а також реліктове випромінювання, що залишилося від Великого Вибуху.

ALMA - міжнародний астрономічний об’єкт, котрий є партнерством між Європою, Північною Америкою та Східною Азією у співпраці з Республікою Чилі. Будівництво та управління ALMA від імені Європи проводиться ESO. Від імені Північної Америки, вони проводяться Національною Радіоастрономічною Обсерваторією (NRAO), а від імені Східної Азії - Національною Астрономічною Обсерваторією Японії (NAOJ). Об’єднана Обсерваторія ALMA (JAO) забезпечує єдине керівництво та управління будівництвом, введення в експлуатацію та експлуатацію ALMA.

Двадцять п'ять європейських антен ALMA, включаючи і цю, в даний час надаються ESO на основі договору з Європейським Консорціумом AEM. ALMA буде мати 25 антен, наданих Північною Америкою та 16 антен від Східної Азії.

[1] AEM Consortium складається із Thales Alenia Space, European Industrial Engineering та MT-Mechatronics.

• Дізнайтесь більше про антенну решітку на сторінці ESO ALMA.
  • Читайте про першу європейську антену ALMA на OSF.
  • Дивіться події на AOS на сайті ALMA Observatory.
  • Переміщення антени ALMA на плато Чахнантор показане в епізоді "Mountain Mission" документального серіалу Monster Moves (see for example on Channel 5 in the UK on 16 August 2011): http://www.windfallfilms.com/show/1759/Episode-6-Mountain-Mission.aspx