eso1201uk — Фото-реліз

Виберіть мову:

Димчасте рожеве ядро туманності Омега

4 січня 2012 р.

Новий образ туманності Омега, захоплений Дуже Великим Телескопом (VLT) ESO, є одним з найбільш виразних зображень цього об'єкта із числа будь-коли одержаних земними телескопами. На ньому видно рожевого кольору пилові центральні частини цих знаменитих зоряних ясел та надзвичайно докладно явлені космічні краєвиди хмар газу, пилу та новонароджених зірок.

Барвистий газ і темний пил в туманності Омега слугують сировиною для утворення наступного покоління зірок. У даній частині туманності, новітні зірки на сцені - сліпуче яскраві та блакитно-біло сяючі, освітлюють всю групу. Схожі на дим стрічки пилу туманності створюють образи на тлі сяючого газу. Панівний червонуватий колір цієї частини хмароподібного простору походить від газоподібного водню, що світиться під дією інтенсивного ультрафіолетового випромінювання від гарячих молодих зірок.

Туманність Омега йде під багатьма іменами в залежності від того, хто її спостерігав, коли і що вони думали та в ній побачили. Ці інші назви включають туманність Лебедя, туманність Підкова і навіть туманність Омар. Об'єкт також був в каталогізований як Messier 17 (M17) та NGC 6618. Туманність перебуває на відстані між 5000 і 6000 світловими роками від Землі в сузір'ї Стрільця. Будучи популярним об'єктом серед астрономів, це освітлене газопилове поле вважається одними з наймолодших і найбільш активних зоряних ясел для масивних зірок у Чумацькому Шляху.

Зображення було отримано при допомозі FORS (ФОкусний Редуктор і Спектрограф), котрий встановлений на телескопі "Аньту" - одному з чотирьох телескопів групи VLT. На додаток до величезного телескопа, виключно стійке повітря під час спостережень, незважаючи на деякі хмари, також сприяло можливості одержати чітке зображення [1]. У результаті це нове зображення є одним з найбільш виразних зображень даного об'єкта із числа будь-коли одержаних із земними телескопами.

Дане зображення є одним із перших, створених у рамках програми "Космічні Перлини ESO" [2].

[1] "сінг" (суть: бачення, видимість) - термін, котрий астрономи використовують для вимірювання спотворюючого впливу атмосфери Землі: в ніч спостережень "сінг" був дуже добрий. Загальною мірою для "сінгу" є спостережуваний видимий кутовий діаметр зірки, як її видно через телескоп. У даному випадку величина "сінгу" була надзвичайно сприятливою (0,45 кутових секунд), що означає невелике розмиття та мерехтіння об'єктів, котрі представляють інтерес.

[2] "Космічні Перлини ESO" (ESO’s Cosmic Gems) - це новий почин виробництва астрономічних зображень для освіти та широкої пропаганди астрономії. Програма головним чином використовує час, коли стан неба не дозволяє проводити наукові спостереження, але цілком сприятливий, щоб фотографувати цікаві, захоплюючі або візуально привабливі об'єкти. Ці дані також доступні професійним астрономам завдяки науковому архіву Європейської Південної Обсерваторії.

Назва:M 17, Messier 17, NGC 6618, Omega Nebula