eso1211uk — Фото-реліз

Виберіть мову:

Галактики близькі одна до одної

VST спостерігає зіткнення в молодому скупченні галактик

7 березня 2012 р.

Оглядовий Телескоп VLT (VST) в обсерваторії Паранал (ESO, Чилі) одержав чудове зображення скупчення взаємодіючих галактик в сузір’ї Геркулеса. Висока чіткість нового зображення та сотні галактик, захоплених в найменших подробицях менш ніж за три години спостережень, свідчать про велику силу VST та його величезної камери OmegaCAM у справі дослідження ближнього Всесвіту.

Скупчення галактик у Геркулесі (також відоме як Abell 2151) знаходиться на відстані близько 500 мільйонів світлових років від Землі. У багатьох відношеннях воно відрізняється від інших довколишніх галактичних скупчень. Будучи дуже неправильної форми, воно містить велику різноманітність типів галактик, особливо молодих спіральних із інтенсивним зореутворенням, але в полі зору нема ніяких гігантських еліптичних галактик.

Нове зображення було одержане із VST - найостаннішим доповненням до інструментарію обсерваторії Паранал ESO в Чилі (eso1119). VST являє собою оглядовий телескоп, оснащений 268 мегапіксельною камерою OmegaCAM, яка дозволяє отримувати зображення порівняно дуже великої площі неба. Зазвичай тільки малі телескопи можуть отримувати зображення подібних великих об'єктів в одному кадрі, але 2.6 м VST має не тільки широке поле зору, але також використовує чудові умови гори Паранал, котрі йому дозволяють швидко захоплювати дуже чіткі та глибокі проникливі образи Космосу.

Галактичні пари близьких галактик, котрі на шляху до злиття в одну більш велику галактику, можна побачити по всьому зображенні. Численні взаємодії та велика кількість у скупченні багатих на газ спіральних галактик із процесами зореутворення, роблять скупчення Геркулеса подібним до скупчень молодих галактик в більш далекій частині Всесвіту [1]. Через цю подібність астрономи вважають, що дане скупчення є відносно молодим. Цей живий та динамічний галактичний рій колись стане зрілим та більше схожим на старші скупчення, котрі більш характерні для наших галактичних околиць.

Скупчення галактик утворюються, коли невеликі групи галактик збираються за рахунок сили тяжіння. По мірі взаємного наближення таких груп, скупчення стає більш компактним та більш сферичним за формою. У той же час, самі галактики також зближуються і багато із них починають взаємодіяти. Навіть якщо спіральні галактики переважають у первинних групах, зіткнення галактик із часом спотворює їх спіральні структури та здирає їх газ і пил, через що гаситься активне зореутворення. З цієї причини, більшість галактик зрілого скупчення є еліптичної або неправильної форми. Як правило, в центрах таких скупчень перебувають одна або дві великих еліптичних галактики, утворені в результаті злиття менших галактик та пронизані старими зорями.

Вважається, що скупчення галактик в Геркулесі складається принаймні із трьох невеликих скупчень та груп галактик, які в даний час збираються у більше угрупування. Крім того, дане скупчення зливається з іншими великими скупченнями, через що колись утвориться галактичне надскупчення. Такі гігантські угрупування є одними з найбільших структур Всесвіту. Широкий кут огляду та якість зображення OmegaCAM на телескопі VST робить його ідеальним інструментом для вивчення навколишніх скупчень галактик, де відбуваються недостатньо зрозумілі процеси взаємодії між ними.

Дане чудове зображення показує не тільки галактики скупчення Геркулеса, а й багато слабких і нечітких об'єктів у фоновому режимі, котрі є галактиками набагато віддаленими від нас. На передньому плані також видно кілька місцевих яскравих зірок Чумацького Шляху. Навіть є кілька астероїдів, котрі залишили короткі "стежки" під час свого повільного руху через поле зору, коли тривала експозиція.

[1] Об'єкти дуже далекого Всесвіту ми бачимо набагато молодшими, ніж вони є насправді. Це тому, що світло від них йде до нас кілька мільярдів років.

Програма VST є співробітництвом між INAF–Osservatorio Astronomico di Capodimonte (Неаполь, Італія) та ESO. INAF спроектували та збудували телескоп у співпраці з провідними підприємствами італійськими промисловості, а ESO надала місце та виконувала будівельні роботи на об'єкті. OmegaCAM (камера VST) була спроектована та побудована спільнотою інститутів в Нідерландах, Німеччині та Італії із вагомим внеском від ESO. Об'єкт знаходиться під управлінням ESO, котра також архівує та розподіляє дані від телескопа.

Назва:Abell 2151