eso1212uk — Науковий реліз

Виберіть мову:

Звички живлення молодих галактик

14 березня 2012 р.

Нові спостереження з Дуже Великим Телескопом (VLT) ESO роблять значний внесок у розуміння розвитку молодих галактик. У найбільшому науковому огляді об’єктів даного типу астрономи виявили, що галактики змінили звички живлення на протязі своїх "підліткових літ", котрі прийшлися на період від 3 до 5 мільярдів років після Великого Вибуху. На початку цієї фази плавний перебіг газу був їх головним живленням, але потім галактики в основному зростали за рахунок поглинання інших більш дрібних галактик.

Астрономи вже знають, що найраніші галактики були набагато меншими від вражаючих спіральних та еліптичних, котрі тепер заповнюють Всесвіт. За час існування Космосу галактики значно набрали у масі, але їх "раціон" та "звички харчування" все ще таємничі для нас. Нове дослідження ретельно відібраних галактик зосереджене на їх "підліткових" роках, котрі приблизно в періоді від 3 до 5 мільярдів років після Великого Вибуху.

Використовуючи найсучасніші інструменти на Дуже Великому Телескопі (VLT) ESO, міжнародна науково-дослідна група розгадала, що дійсно сталося. На протязі більше ніж ста годин спостережень, науковці зібрали найбільшу в світі низку детальних спостережень багатих на газ галактик на ранніх стадіях їх розвитку [1].

"Є два різних конкурентних способи зростання галактик: їх насильницьке злиття, коли більш великі галактики поглинають більш дрібні, або через плавне безперервне перетікання газу між галактиками. Обидва способи можуть привести до утворення великої кількості нових зірок",- пояснює Тьєррі Контіні (IRAP, Тулуза, Франція), очільник досліджень.

Нові результати вказують на великі зміни в космічній еволюції галактик, коли вік Всесвіту становив від 3 до 5 мільярдів років. На те виходить, що плавне перетікання газу (eso1040) було важливим фактором в утворенні галактик в дуже молодому Всесвіті, тоді як злиття стало переважати пізніше.

"Щоб зрозуміти, як галактики росли та розвивалися, ми повинні подивитися на них максимально докладно. Прилад SINFONI на VLT ESO є одним з найпотужніших інструментів у світі, що "препарує" молоді та далекі галактики. Він відіграє ту ж роль, що й мікроскоп для біолога",- додає Тьєррі Контіні.

Далекі галактики, подібні до досліджуваних, є лишень крихітними слабкими цятками в небі, але висока якість зображення від VLT в поєднанні з інструментом SINFONI [2] означає, що астрономи можуть зробити мапи того, як різні частини галактики рухаються і того, як вони були утворені. Не обійшлося без несподіванок.

"Для мене найбільшою несподіванкою стало відкриття багатьох галактик, де нема обертання їхнього газу. Такі галактики не спостерігалися у ближньому Всесвіту. Жодна з існуючих теорій не передбачає існування подібних об'єктів ", - каже дослідник Бенуа Епіна.

"Також ми не очікували, що так багато молодих галактик із нашого наукового огляду будуть містити більш важкі хімічні елементи в своїх зовнішніх частинах. Це повна протилежність того, що ми сьогодні бачимо в галактиках",- додає Тьєррі Контіні.

Науково-дослідна група тільки починає вивчати свою багату збірку спостережень. Вони також планують провести спостереження галактик із майбутніми інструментами на VLT. Також планується використати ALMA для вивчення холодного газу в цих галактиках. Дивлячись в майбутнє, Європейський Надзвичайно Великий Телескоп (E-ELT) буде ідеально обладнаний, щоб поширити даний тип досліджень іще глибше у ранній Всесвіт.

[1] Огляд називається MASSIV (Mass Assembly Survey with SINFONI in VVDS). VVDS – це VIMOS-VLT Deep Survey. VIMOS означає VIsible imaging Multi-Object Spectrograph - це потужна камера-спектрограф на VLT, котру використовували для пошуку галактик огляду MASSIV, для вимірювань відстаней до них та інших параметрів.

[2] SINFONI (Spectrograph for INtegral Field Observations in the Near Infrared) - це інструмент на VLT, котрий використовувався для огляду MASSIV. SINFONI є спектрографом широкого поля для ближнього ІЧ-діапазону світла (1.1-2.45 µm), котрий використовує адаптивну оптику для підвищення якості зображень.

Дане дослідження було представлено у вигляді чотирьох статей, що описують огляд MASSIV. Статті з'являться в журналі Astronomy & Astrophysics.

Науково-дослідна група у складі T. Contini (Institut de Recherche en Astrophysique et Planétologie [IRAP], CNRS & Université de Toulouse, France), B. Epinat (Laboratoire d'Astrophysique de Marseille, CNRS & Université d'Aix-Marseille, France [LAM]), D. Vergani (Istituto di Astrofisica Spaziale e Fisica Cosmica-INAF, Bologna, Italy [IASF BO-INAF]), J. Queyrel (IRAP), L. Tasca (LAM), B. Garilli (Istituto di Astrofisica Spaziale e Fisica Cosmica-INAF, Milan, Italy [IASF MI-INAF]), O. Le Fevre (LAM), M. Kissler-Patig (ESO), P. Amram (LAM), J. Moultaka (IRAP), L. Paioro (IASF MI-INAF), L. Tresse (LAM), C. López-Sanjuan (LAM), E. Perez-Montero (Instituto de Astrofísica de Andalucía, Granada, Spain), C. Divoy (IRAP) та V. Perret (LAM).

Institut de Recherche en Astrophysique et Planétologie, CNRS & Université de Toulouse