eso1218uk — Фото-реліз

Скупчення у скупченні

25 квітня 2012 р.

Зоряне скупчення NGC 6604, показане на цьому новому зображенні, отримане при допомозі Камери Широкого Поля на 2.2 м телескопі MPG/ESO в обсерваторії Ла Сілла (ESO, Чилі). Воно часто не береться до уваги через свого більш помітного сусіда - туманність Орла (також відому як Messier 16), яка знаходиться на відстані "розмаху крила". Але композиція цієї картини, котра поміщує зоряне скупчення в оточення навколишнього газу та пилових хмар, показує, що NGC 6604 саме по собі є гарним об'єктом.

NGC 6604 є яскравим угрупованням у напрямку до верхньої лівої частини зображення. Це молоде зоряне скупчення є згущенням більш широко розкиданої групи, котра містить близько ста яскравих блакитно-білих зірок [1]. Картина також показує туманність, пов'язану із скупченням - це хмара сяючого водню, яка називається Sh2-54 [2], а також пилові хмари.

NGC 6604 знаходиться на відстані близько 5500 світлових років від Землі в сузір'ї Змії та приблизно на два градуси північніше від туманності Орла (eso0926). Яскраві зірки, які легко можна бачити в невеликий телескоп, вперше були каталогізовані Вільямом Гершелем у 1784 році. Проте слабка хмара газу випала із поля зору до 1950 року, коли вона була зауважена Стюартом Шарплессом на фотографіях із National Geographic-Palomar Sky Atlas та каталогізована.

Гарячі молоді зорі скупчення своїм випромінюванням та сильним зоряним вітром допомагають формуватися новому поколінню зірок в NGC 6604, збираючи протозоряну речовину в компактній області. Це друге покоління зірок швидко замінить старше, хоча найяскравіші молоді зірки є масивними, та вони жадібно споживають своє паливо, через що мають коротке життя.

Окрім естетики, в NGC 6604 є інші причини, щоб привернути пильний погляд астрономів, так як воно має дивний стовп гарячого іонізованого газу, що виходять з нього. Подібні стовпи гарячого газу, які виводять матерію із молодих зоряних скупчень, були знайдені в інших місцях Чумацького Шляху та в інших спіральних галактиках, але NGC 6604 є відносно поруч, що дозволяє астрономам вивчити його в подробицях.

Даний окремий стовп (часто званий астрономами як "димар") перпендикулярний до площини Галактики і тягнеться в довжину на неймовірні 650 світлових років. Астрономи вважають, що гарячі зорі в NGC 6604 відповідають за утворення цього "димаря", але необхідні додаткові дослідження, щоб повністю зрозуміти такі незвичайні структури.

[1] Дана зоряна асоціація називається Serpens OB. Перша частина назви вказує на сузір'я до якого вона належить, а літери OB відносяться до спектральних типів зірок. Класи О і В належать до двох найгарячіших і більшість зірок цього типу дуже якраві блакитно-білі, а також порівняно молоді.

[2] Назва Sh2-54 означає, що об'єкт є 54-м у другому каталозі Шарплесса HII областей, опублікованому в 1959 році.

ESO, Європейська Південна Обсерваторія - це передова міжурядова астрономічна організація в Європі та найбільш продуктивна астрономічна обсерваторія світу. Її підтримує 15 країн: Австрія, Бельгія, Бразилія, Чеська Республіка, Данія, Франція, Фінляндія, Німеччина, Італія, Нідерланди, Португалія, Іспанія, Швеція, Швейцарія та Сполучене Королівство. ESO здійснює ініціативну програму, зосереджену на проектуванні, будівництві та експлуатації потужних наземних спостережних об'єктів, що дозволяє астрономам робити важливі наукові відкриття. ESO також відіграє провідну роль у сприянні та організації співробітництва в астрономічних дослідженнях. ESO працює на трьох унікальних, світового класу обсерваторіях в Чилі: Ла Сілла, Паранал і Чахнантор. На горі Паранал, в ESO працює Дуже Великий Телескоп - найбільш передова в світі астрономічна обсерваторія видимого діапазону та VISTA - найбільший оглядовий телескоп в світі. ESO є європейським партнером просунутого астрономічного радіотелескопу ALMA, найбільшого існуючого астрономічного проекту. В даний час, ESO планує 40 метрового класу Європейський Надзвичайно Великий Телескоп E-ELT (оптичний та ближній ІЧ діапазони), який стане "найбільшим в світі оком в небо".

Стільниковий: +49 151 15 37 35 91