eso1250uk — Фото-реліз

Зображення туманності Кіля відзначає урочисте відкриття Оглядового Телескопа VLT

6 грудня 2012 р.

Нове чудове зображення області зореутворення із назвою "Туманність Кіля" було одержане при допомозі Оглядового Телескопа VLT в обсерваторії ESO Паранал. Воно опубліковане з нагоди сьогоднішнього урочистого відкриття телескопа в Неаполі. Дана світлина була зроблена за участі президента Чилі Себастьяна Піньєра під час його візиту в обсерваторію 5 червня 2012 року.

Оглядовий Телескоп VLT (VST) - найновіший телескоп в обсерваторії ESO Паранал в Чилі, сьогодні був урочисто відкритий. Церемонія мала місце в Неаполі (Італія) в Обсерваторії Каподімонте Італійського Національного Інституту Астрофізики (INAF). У ній взяли участь мер Неаполя Луїджі де Магістіс, президент INAF Джованні Біньямі, представники ESO Бруно Лейбунгут і Роберто Тамаі та головний засновник телескопа Массімо Капаччолі із Університету Федеріко II в Неаполі та INAF.

VST є найсучаснішим 2.6 м телескопом, обладнаним величезною 268-мегапіксельною камерою OmegaCAM. Він призначений для швидкого одержання якісних зображень неба. VST є спільним підприємством між ESO та INAF, а OmegaCam була надана консорціумом OmegaCam [1]. Цей новий телескоп є найбільшим у світі, що присвячений виключно зйомкам неба у видимому світлі (eso1119). Урочисте відкриття було відзначене публікацією чудового зображення туманності Кіля, одержаного за його допомогою.

Дана область зореутворення є одним із найвідоміших та часто відображуваних об'єктів південного неба. Вона була предметом багатьох попередніх зображень із телескопами ESO (eso1208, eso1145, eso1031, eso0905). Однак, світні хмари газу величезні, а тому їх важко досліджувати із більшістю великих телескопів, у котрих малі поля зору. Туманність є ідеальною мішенню для Оглядового Телескопа VLT та його великої камери OmegaCAM. VST забезпечує дуже чітке зображення завдяки високій якості оптики та відмінному розташуванню. Оскільки телескоп був розроблений для оглядів неба, то він має дуже широке поле зору, котре може практично повністю охопити туманність Кіля.

Даний об'єкт був очевидною ціллю, коли президент Чилі Себастьян Піньєра в супроводі першої леді Сесілії Морель, були високопоставленими гостями в обсерваторії Паранал 5 червня 2012 року (eso1223) і взяли участь у спостереженнях на VST. Зображення, котре було прийняте при участі Президента, було поєднане із іншими недавніми зображеннями туманності Кіля від VST, щоб справити одну із найбільш деталізованих кольорових картин даного об'єкту із числа коли-небудь створених.

Туманність Кіля є величезними зоряними яслами, котрі знаходяться на відстані близько 7500 світлових років від Землі в сузір'ї Кіля [2]. Ця хмара світного газу та пилу є однією із найближчих до нас областей зореутворення і включає в себе кілька найяскравіших та наймасивніших відомих зірок. Туманність Кіля є ідеальною лабораторією астрономів для вивчення бурхливого народження та раннього життя зірок.

В очі кидається червоний колір зображення, що походить від газоподібного водню в туманності, котрий сяє під впливом жорсткого ультрафіолетового світла від багатьох молодих гарячих зірок [3]. Видно інші кольори, що походять від інших газів. Також присутні багато пилових хмар. Трохи вище від центру зображення знаходиться яскрава зоря ета Кіля (eso0817). Ця величезна та вкрай нестабільна зоря різко пожвавилась у дев'ятнадцятому столітті і є гарним кандидатом для майбутнього вибуху наднової.

[1] Програма VST є спільним підприємством між INAF-Астрономічною Обсерваторією Каподімонте (Неаполь, Італія) та ESO. INAF спроектував та побудував телескоп у співпраці з провідними італійськими підприємствами, а ESO відповідала за башту та інші будівельні роботи на місці встановлення. OmegaCAM - камера VST, була спроектована та побудована консорціумом, до якого входили інститути в Нідерландах, Німеччині та Італії із основними внесками від ESO. Новий об'єкт експлуатується ESO, яка також архівує та розподіляє дані спостережень від телескопа. Для отримання додаткової інформації, будь ласка зверніться до eso1119.

[2] Сузір’я Кіль походить від міфічного корабля Арго, знаного завдяки Ясону та аргонавтам.

[3] Спеціальний фільтр для спостережень емісії водню був люб'язно наданий VPHAS+ Consortium.

ESO, Європейська Південна Обсерваторія - це передова міжурядова астрономічна організація в Європі та найбільш продуктивна астрономічна обсерваторія світу. Її підтримує 15 країн: Австрія, Бельгія, Бразилія, Чеська Республіка, Данія, Франція, Фінляндія, Німеччина, Італія, Нідерланди, Португалія, Іспанія, Швеція, Швейцарія та Сполучене Королівство. ESO здійснює ініціативну програму, зосереджену на проектуванні, будівництві та експлуатації потужних наземних спостережних об'єктів, що дозволяє астрономам робити важливі наукові відкриття. ESO також відіграє провідну роль у сприянні та організації співробітництва в астрономічних дослідженнях. ESO працює на трьох унікальних, світового класу обсерваторіях в Чилі: Ла Сілла, Паранал і Чахнантор. На горі Паранал, в ESO працює Дуже Великий Телескоп - найбільш передова в світі астрономічна обсерваторія видимого діапазону та VISTA - найбільший оглядовий телескоп в світі. ESO є європейським партнером просунутого астрономічного радіотелескопу ALMA, найбільшого існуючого астрономічного проекту. В даний час, ESO планує 40 метрового класу Європейський Надзвичайно Великий Телескоп E-ELT (оптичний та ближній ІЧ діапазони), який стане "найбільшим в світі оком у небо".

Massimo Capaccioli