eso1316uk — Фото-реліз

Молоді, гарячі та блакитні

Зорі у скупченні NGC 2547

27 березня 2013 р.

Ці чудові яскраві блакитні "космічні бризки" є скупченням NGC 2547 - групою недавно сформованих зірок у південному сузір'ї Парусів. Зображення було зроблене із використанням даних від Камери Широкого Поля на 2.2 м телескопі MPG/ESO в обсерваторії ESO Ла Сіла в Чилі.

Всесвіт є доволі старим, оскільки його вік становить приблизно 13.8 млрд. років. Наша галактика, Чумацький Шлях, також давня - деяким із її зірок більше ніж 13 мільярдів років (eso0425). Проте процеси досі тривають: нові об'єкти утворюються, а старі гинуть. На даному зображенні ви можете побачити таких новачків - молодих зірок, що утворюють скупчення NGC 2547.

Але як насправді молода ця космічна молодь? Хоча їх точний вік залишається невизначеним, астрономи підрахували, що зорям у NGC 2547 десь від 20 до 35 мільйонів років. На слух воно наче і не "молодо". Хоча наше Сонце має 4600 мільйонів років, але і воно ще не досягло середнього віку. Якщо це перекласти на людей, то співвідношення Сонця до цих молодих зірок - це як 40-річний чоловік та трьох місячні немовлята.

Більшість зірок утворюють не відокремлено, а в великих скупченнях, котрі налічують від кількох десятків до декількох тисяч зірок. У той час, як NGC 2547 містить багато гарячих яскравих блакитних зірок, що є вірною ознакою їх молодості, ви також можете знайти кілька старих жовтих та червоних зірок, котрі вже перетворились на червоних гігантів. Подібні розсіяні зоряні скупчення зазвичай мають порівняно коротке життя, порядку декількох сотень мільйонів років. Потім вони розпадаються, а їх зорі віддаляються одна від одної.

Скупчення є ключовими об'єктами для астрономів, котрі досліджують, як зорі розвиваються на протязі свого життя. Всі зорі скупчення утворились із тієї ж матерії приблизно одночасно, що полегшує визначення інших зоряних властивостей.

NGC 2547 знаходиться у південному сузір'ї Парусів на відстані близько 1500 світлових років від Землі. Воно є досить яскравим, щоб бути видним у бінокль. Скупчення було відкрите французьким астрономом Ніколя-Луї де Лакайлем у 1751 році під час астрономічної експедиції на мисі Доброї Надії у південній Африці за допомогою крихітного телескопа із об’єктивом меншим за два сантиметри.

Між яскравих зорями на даному зображенні ви можете побачити багато інших об'єктів, а особливо при його збільшенні. Багато із них є слабкими або більш далекими зорями Чумацького Шляху, але деякі нечіткі протяжні об'єкти - то далекі галактики, розташовані у полі зору далеко за зорями.

Назва:NGC 2547