eso1320uk — Фото-реліз

Анархічна область зореутворення

2 травня 2013 р.

Данський 1.54 м телескоп, розташований в обсерваторії ESO Ла Сілла в Чилі, захопив чудовий образ NGC 6559 - об'єкту, котрий демонструє безлад, що панує всередині міжзоряної хмари під час зореутворення.

NGC 6559 являє собою газо-пилову хмару, розташовану на відстані близько 5000 світлових років від Землі у сузір'ї Стрільця. Світна область є відносно невеликим об'єктом, всього лише кілька світлових років у перетині, на відміну від простертої на більше ста світлових років його знаменитої сусідки туманності Лагуна (Messier 8, eso0936). Хоча остання зазвичай привертає до себе всю увагу, NGC 6559 грає провідну роль у цій новій картині.

Газ в хмарах NGC 6559, котрий в основному водень, є сировиною для формування зірок. Коли область всередині цієї туманності збирає досить речовини, то після починає стискатись під дією власної гравітації. Центр хмари стає все щільнішим та гарячішим, поки не настає термоядерний синтез і не народжується зоря. Атоми водню поєднюються в атоми гелію, від чого виділяється енергія, що змушує зорю сяяти.

Ці яскраві гарячі молоді зірки, що народилися з хмари, опромінюють газоподібний водень, котрий ще присутній у навколишній туманності [1]. Потім газ перевипромінює цю енергію, виробляючи світлоносну червону волокнисту хмару біля центру зображення, котру відносять до емісійних туманностей.

Проте у складі NGC 6559 не тільки газоподібний водень. Об’єкт також містить тверді частинки пилу, утворені із більш важких елементів, таких як вуглець, залізо або кремній. Блакитна пляма поруч із червоною емісійною туманністю - це розсіяне світло молодих зірок мікроскопічними частинками туманності. Астрономи називають подібні плями відбивними туманностями. Об’єкти цього типу зазвичай блакитних кольорів, бо у них максимум розсіювання світла коротших довжин хвиль.

У частинах із високою щільністю, пил повністю блокує світло, як і у випадках із окремими темними плямами та звивистими смугами у нижній лівій та правій стороні зображення. Щоб побачити, що криється за хмарами, астрономи повинні спостерігати туманності на більш довгих світлових хвилях, які не будуть поглинені.

Чумацький Шлях заповнює тло зображення незліченними жовтуватими старими зорями. Деякі з них виглядають слабшими та червонішими через ослаблення пилом в NGC 6559.

Даний привабливий образ зореутворення був захоплений при допомозі камери DFOSC (Danish Faint Object Spectrograph and Camera) на 1.54 м данському телескопі в обсерваторії Ла Сілла в Чилі. Цей національний телескоп знаходиться у використанні від 1979 року і був нещодавно оновлений, щоб перетворити його в найсучасніший інструмент із віддаленим доступом.

[1] Ці молоді зорі, котрі зазвичай відносять до спектрального класу O і B, мають температури поверхні від 10 000 до 60 000 К і випромінюють величезну кількість ультрафіолетового світла високої енергії, яке іонізує атоми водню.

Назва:NGC 6559