Виберіть мову:
italiano Nederlands Português español English Íslenska norsk Русский
Bringing news from across the Universe to children all around the world

Астероїд з кам’яним серцем

5 лютого 2014 р.

Астероїди не зручно фотографувати. Чи можете ви уявити, як важко помітити один із цих крихітних, темних шматків породи у чорному нічному небі? Крім того, вони не залишаються на одному місці. Як і Земля, астероїди рухаються навколо Сонця. Під час обертання Землі, в небі стають видимими різні астероїди.

Але астрономи не здавалися, і продовжували досліджувати астероїди.

Розуміння того, з чого зроблені астероїди, допоможе дізнатися, як утворилася наша планета та Сонячна система. Вивчення астероїдів навіть може бути запорукою нашої безпеки – знаючи, де знаходиться астероїд та розрахувавши траєкторію його руху, ми можемо дізнатися, чи становить він загрозу зіткнення із Землею.

Астероїд, який зображено на цій фотографії, називається Ітокава. Його було відкрито у 2005 році, коли японський космічний апарат під назвою Hayabusa відвідав його і зробив декілька фотографій, у тому числі і цю! Завдяки Hayabusa ми знаємо точну (неправильну) форму Ітокава і його розмір, що трохи менший подвоєної довжини Ейфелевої вежі. Але що ж знаходиться всередині астероїда?

Щоб відповісти на це питання, погляди астрономів були ще раз прикуті до Ітокава, за допомогою телескопів усього світу. Уважно спостерігаючи за обертанням астероїда і здійснюючи точні вимірювання його дивної форми, астрономи змогли заглянути під поверхню, до скелястого серця Ітокава. І те, що вони відкрили, було дуже дивним.

Всередині астероїд складається із двох дуже різних шматків породи, що якимось чином з’єдналися між собою. Це означає, що Ітокава , ймовірно, був сформований, коли два астероїди зіштовхнулися і застрягли один в одному!

Цікаво знати: Місія Hayabusa до Ітокава була сповнена невдач. Космічний апарат мав зібрати зразки матеріалу з астероїда, але апарат не працював належним чином. На щастя, корабель випадково наштовхнувся на астероїд і залишилося лише зішкребти трішки камінців, щоб доставити додому!

Це дитяча версія прес-релізу ESO eso1405.