eso1413uk — Фото-реліз

Виберіть мову:

"Етюд у багряних відтінках"

16 квітня 2014 р.

Нове зображення від обсерваторії ESO Ла Сілла в Чилі показує космічну хмару водню за назвою Gum 41. У середині цієї маловідомої туманності, яскраві гарячі молоді зорі випускають потужне випромінювання, котре змушує навколишній водень світитися із характерним червоним відтінком.

Дана ділянка південного неба у сузір'ї Центавра є домівкою для багатьох яскравих туманностей, кожна з яких пов'язана із гарячими новонародженими зорями, котрі сформувалися із хмар водню. Інтенсивне випромінювання від зоряних "немовлят" збуджує залишки водню навколо них, змушуючи його сяяти характерним відтінком червоного кольору, типового для областей зореутворення. Іншим відомим прикладом цього явища є туманність Лагуна (eso0936) - величезна космічна хмара, котра сяє подібними яскравими червоними відтінками.

Туманність на цій картині знаходиться приблизно за 7300 світлових років від Землі. Австралійський астроном Колін Гам виявив її на фотографіях, зроблених в обсерваторії Маунт Стромло поблизу Канберри, після чого вніс до свого каталогу 84 емісійних туманностей, опублікованому в 1955 році. Gum 41 насправді є однією маленькою частиною великого утворення, званого туманність лямбда Центавра, котре також відоме під доволі дивним прізвиськом туманності "Курча, котре біжить" (про неї була тема eso1135). Гам трагічно помер у молодому віці, загинувши під час катання на лижах у Швейцарії в 1960 році.

На зображенні хмари Gum 41 виглядають досить густими та яскравими, але це насправді оманливо. Якщо б гіпотетичний космічний мандрівник проходив через цю туманність, то цілком імовірно, що він би її не помітив навіть на близькій відстані, оскільки вона є занадто слабкою для людського ока, щоб безпосередньо побачити. То допомагає пояснити, чому цей великий об'єкт повинен був "чекати" до середини ХХ століття, щоб бути виявленим: його яскравість дуже слаба, а його червоне свічення не може бути добре видно візуально.

Новий портрет Gum 41, котрий ймовірно наразі є одним із найкращих для цього невловимого об'єкта, було створено з використанням даних від Камери Широкого Поля (WFI) на 2.2 м телескопі MPG/ESO в обсерваторії Ла Сілла в Чилі. Він являє собою поєднання кадрів, зроблених через блакитний, зелений та червоний фільтри, поряд із даними, отриманими через спеціальний фільтр, призначений для виділення червоного світла від водню.

Назва:Gum 41