eso1416uk — Фото-реліз

Зоряне скупчення у "кільватері" Кіля

21 травня 2014 р.

Дане кольорове зображення від 2.2 м телескопа MPG/ESO, котрий знаходиться в обсерваторії ESO Ла Сілла в Чилі, показує зоряне скупчення NGC 3590. Його зорі яскраво світяться на тлі чудового космічного краєвиду із темних пилових "плям" та купи багатих відтінками хмар сяючого газу. Це невелике зоряне угруповання дає астрономам підказки про те, як ті зорі утворюються та розвиваються, а також дає поради про структуру спіральних рукавів нашої галактики.

NGC 3590 являє собою невелике розсіяне зоряне скупчення, котре пербуває на відстані приблизно 7500 світлових років від Землі у сузір'ї Кіля. У його складі кілька дюжин зірок, слабо пов'язаних між собою діями сил тяжіння. Вік скупчення становить приблизно 35 мільйонів років

NGC 3590 є не тільки гарним на вигляд: воно також приносить доволі користі астрономам. Вивчаючи це особливе скупчення, а також сусідні з ним, астрономи можуть дослідити властивості спірального диска нашої галактики - Чумацького Шляху. Воно знаходиться у найбільшому сегменті спірального рукава, котрі можна побачити із нашого місця розташування у Галактиці: у спіральній структурі Кіля.

Чумацький шлях має декілька спіральних рукавів - довгих вигнутих струменів із газу та зірок, котрі відходять від галактичного центру. Ці рукави - два великих, заповнених зорями, а також два менш наповнених малих, названі на честь сузір'їв, в яких вони найбільш проявлені для нас [1]. Спіральну структуру Кіля видно з Землі, як ділянку неба, густо населеного зорями у малому рукаві Кіля-Стрільця.

Назва даного рукава Кіль - цілком доречна, бо ті спіральні рукави є насправді хвилями-потоками скупчень газу та зірок, що охоплюють галактичний диск, спонукаючи іскристі сплески зореутворення та залишаючи позаду себе скупчення як NGC 3590. Пошуки та спостереження молодих зірок, схожих на зорі у NGC 3590, дають можливість визначити відстані до різних частин цього спірального рукава, що надає нам більше інформації про його структуру.

Типові розсіяні скупчення можуть містити від декількох десятків до кількох тисяч зірок, даючи астрономам підказки на теми зоряної еволюції. Зорі у скупчені, такому як NGC 3590, народжуються приблизно в той же час із хмари газу, що робить ці угрупування ідеальними "випробувальними полігонами" для теорій на теми, як зорі утворюються та розвиваються.

Дане зображення від Камери Широкого Поля (WFI) на 2.2 м телескопі MPG/ESO в обсерваторії Ла Сілла, демонструє скупчення та газові хмари навколо нього, котрі світяться помаранчевими та червоними відтінками через випромінювання, що виходить із навколишніх гарячих зірок. Велике поле зору також захоплює колосальну кількість більш далеких зірок тла.

Для отримання цього зображення, було проведено низку спостережень із використанням різних фільтрів для відображення його різних кольорів. Потім поєднали кадри, зняті у видимій та інфрачервоній частинах спектра, а також через спеціальний фільтр, котрий лише пропускає світло, що йде від сяючого водню.

[1] Чотири спіральних рукави мають назви: Кіль-Стрілець, Накутник, Щит-Центавр та Персей.

Назва:NGC 3590