Науковий архів та Цифровий Всесвіт

Науковий Архів

Група Управління Науковим Архівом отримує і перерозподіляє дані ESO і HST та надає архіви користувачам.

Archive Operations RoomБлизько 12 терабайт (ТБ) загальнодоступних даних розповсюджуються протягом року через архіви ESO після приблизно 10000 запитів. Крім того, більш ніж 2000 компакт та DVD дисків із власними даними щорічно розсилаються дбайливим Керівникам Проектів для їх іменних спостережних робіт (сервісний режим). Поточний загальний вміст архіву становить близько 65 ТБ, при цьому швидкість поповнення близько 15 ТБ на рік. Ця цифра незабаром різко збільшиться в 10 разів або близько того, так як тільки одна ІЧ-камера Оптичного та Інфрачервоного Оглядового Астрономічного Телескопа (VISTA) буде створювати близько 150 ТБ даних кожен рік.

Корпоративного класу сервери баз даних ESO узгоджуються між Німеччиною і Чилі, а їх технології та складність конкурують з більш великими комерційними серверами підприємств, таких як міжнародне банківське співтовариство.

Цифровий Всесвіт

Основні досягнення в телескопах, детекторах і комп'ютерних технологіях в даний час дозволяють одержувати в астрономічних дослідженнях величезну кількість зображень, спектрів та каталогів. Ці набори даних охоплюють небо на всіх довжинах хвиль: від гамма та рентгенівського випромінювання, далі через оптичне та інфрачервоне - до радіочастотного діапазону.

Астрономи розвивають способи створити нову науку, роблячи величезну кількість даних цього "цифрового всесвіту" легко доступними. Ці методи використовують GRID парадигми розподілених обчислень з безперервним і прозорим доступом до даних через "Віртуальні Обсерваторії”.

Так само, як матеріальна обсерваторія має телескопи, де кожен зі своїми особливими астрономічними приладами, віртуальна обсерваторія складається з центрів обробки даних, кожен зі своїми неповторними колекціями астрономічних даних, системами програмного забезпечення і можливостями обробки.

Ця глобальна громадська ініціатива в даний час розробляється в усьому світі під егідою Альянсу Міжнародної Віртуальної Обсерваторії (IVOA) і в Європі в рамках проекту EURO-VO.

Віртуальні обсерваторії вже довели свою ефективність, наприклад відкривши 31 новий оптично слабкий невідомий кандидат на квазари в існуючих базах даних Great Observatories Origins Deep Survey (GOODS), що вчетверо більше кількості знайдених раніше. Відкриття означає, що в дослідженнях потужних надмасивних чорних дірок досі недооцінюється їх число, по крайній мірі в два рази, а можливо і до п'яти разів (див. прес-реліз eso0418).