Дуже старі зорі

Визначення віку Всесвіту

"Спектри, отримані від цієї порівняно слабкої зірки, є абсолютно чудовими: насправді вони в якості, яка до недавнього часу була відведена тільки для зірок, видимих неозброєним оком. Незважаючи на свою слабкість, лінія урану може бути виміряна з дуже хорошою точністю."

Роджер Кайлер, Паризька обсерваторія

Астрономи використовували Дуже Великий Телескоп, щоб виконувати унікальні вимірювання, що відкриває шлях для незалежного визначення віку Всесвіту. Вони вперше виміряли кількість радіоактивного ізотопу урану-238 в зірці, яка народилася, коли Чумацький Шлях - галактика, у якій ми живемо, ще тільки формувалась. Дивіться ESO прес-реліз eso0106.

Подібно до радіовуглецевого датування в археології, але для протягом більш тривалих масштабів часу, цей урановий “годинник” відмірює вік зірки. Він показує, що вік зірки становить 12,5 мільярда років. Так як зірка не може бути старшою від Всесвіту, то Всесвіт повинен бути старшим, ніж зірка. Це узгоджується з тим, що ми знаємо із космології, яка подає вік Всесвіту в 13,7 мільярда років. Зірка та наша Галактика, повинні були сформуватися незабаром після Великого Вибуху.

Подібний результат штовхає астрономічні технології за їх межі і кидає нове світло на первісні часи Чумацького Шляху. Астрономи провели перше вимірювання вмісту берилію у двох зірок кульового скупчення. При цьому, вони вивчали ранні фази між формування найперших зірок у Чумацькому Шляху та зірок із цього зоряного скупчення. Вони виявили, що перше покоління зірок в галактиці Чумацький Шлях повинно було утворитися незабаром після закінчення довгих "темних століть", котрі тривали ~ 200 мільйонів років, які йшли за Великим Вибухом. Дивіться ESO прес-реліз eso0425.