Європейський Надзвичайно Великий Телескоп

Найбільше в світі око в небо

Дуже Великі Телескопи вважаються у всьому світі одним із найвищих пріоритетів наземної астрономії. Вони будуть значно розвивати астрофізичні знання, дозволяючи докладні дослідження об'єктів, як то: планети навколо інших зірок, перші об'єкти у Всесвіті, надмасивні чорні діри, а також характер і розподіл темної матерії та темної енергії, які панують у Всесвіті.

З кінця 2005 ESO працює разом зі своєю спільнотою користувачів із середовища європейських астрономів і астрофізиків, щоб визначити новий гігантський телескоп до середини наступного десятиліття. Більше ста астрономів з усіх європейських країн були залучені протягом 2006 року, допомагаючи Проектним Бюро ESO в виробленні нової концепції, в якій продуктивність, витрати, терміни і ризики були б ретельно оцінені.

Європейський Дуже Великий Телескоп E-ELT - це ідея революційно нового наземного телескопа, котрий має головне дзеркало 40 метрового класу і котрий стане найбільшим оптичним та ближнім ІЧ телескопом у світі: "найбільшим в світі оком в небо".

Наука із E-ELT

Від перших спостережень запланованих на початок наступного десятиліття, E-ELT буде вирішувати найбільші наукові проблеми нашого часу та націлюватися до числа найбільш важливих, в тому числі: відстеження подібних до Землі планет навколо інших зірок у їх "життєвих зонах", де може існувати життя. Це “Святий Грааль” сучасної спостережної астрономії. Він також буде виконувати роль "зоряного археолога" в близьких галактиках, а також зробить фундаментальний внесок у космологію, шляхом вимірювання властивостей перших зірок і галактик, зондування природи темної матерії та темної енергії. Крім цього, астрономи також чекають на несподіване: нові та непередбачені питання безумовно виникнуть із нових відкриттів, зроблених із E-ELT.

Напрямки досліджень

Широке коло досліджень для великого оптичного та ІЧ-телескопа. Програми досліджень галактик із великим червоним зсувом, утворення зірок, екзопланет та протопланетних систем.

Live image

Стежте за горою Армазонес на цьому зображенні, як то її видно із гори Паранал. Зображення на протязі дня щогодини оновлюється. Натисніть на нього для збільшення.

Більше про Надзвичайно Великий Телескоп

• Багато цікавого доступно на сторінці FAQ
  • Більше зображень та відео доступні в ESO мультимедіа архіві
  • Читайте більше про цей телескоп:
  • Для науковців: для більш докладної інформації, будь ласка відвідайте наші спеціальні сторінки
  • Watch the trailer

Download this trailer in other formats from the Video Archive.

A Tour at Cerro Armazones

Virtual Tour at Cerro Armazones

Click on the image to take a Virtual Tour in and nearby Cerro Armazones.

E-ELT