Європейський Надзвичайно Великий Телескоп

Найбільше в світі око в небо

Дуже Великі Телескопи вважаються у всьому світі одним із найвищих пріоритетів наземної астрономії. Вони будуть значно розвивати астрофізичні знання, дозволяючи докладні дослідження об'єктів, як то: планети навколо інших зірок, перші об'єкти у Всесвіті, надмасивні чорні діри, а також характер і розподіл темної матерії та темної енергії, які панують у Всесвіті.

З кінця 2005 ESO працює разом зі своєю спільнотою користувачів із середовища європейських астрономів і астрофізиків, щоб визначити новий гігантський телескоп до середини наступного десятиліття. Більше ста астрономів з усіх європейських країн були залучені протягом 2006 року, допомагаючи Проектним Бюро ESO в виробленні нової концепції, в якій продуктивність, витрати, терміни і ризики були б ретельно оцінені.

Європейський Дуже Великий Телескоп E-ELT - це ідея революційно нового наземного телескопа, котрий має головне дзеркало 40 метрового класу і котрий стане найбільшим оптичним та ближнім ІЧ телескопом у світі: "найбільшим в світі оком в небо".

Наука із E-ELT

Від перших спостережень запланованих на початок наступного десятиліття, E-ELT буде вирішувати найбільші наукові проблеми нашого часу та націлюватися до числа найбільш важливих, в тому числі: відстеження подібних до Землі планет навколо інших зірок у їх "життєвих зонах", де може існувати життя. Це “Святий Грааль” сучасної спостережної астрономії. Він також буде виконувати роль "зоряного археолога" в близьких галактиках, а також зробить фундаментальний внесок у космологію, шляхом вимірювання властивостей перших зірок і галактик, зондування природи темної матерії та темної енергії. Крім цього, астрономи також чекають на несподіване: нові та непередбачені питання безумовно виникнуть із нових відкриттів, зроблених із E-ELT.

Напрямки досліджень

Широке коло досліджень для великого оптичного та ІЧ-телескопа. Програми досліджень галактик із великим червоним зсувом, утворення зірок, екзопланет та протопланетних систем.

Live image

Стежте за горою Армазонес на цьому зображенні, як то її видно із гори Паранал. Зображення на протязі дня щогодини оновлюється. Натисніть на нього для збільшення

Live

Більше про Надзвичайно Великий Телескоп

• Багато цікавого доступно на сторінці FAQ
  • Більше зображень та відео доступні в ESO мультимедіа архіві
  • Читайте більше про цей телескоп:

Watch the trailer

Loading the player...

Download this trailer in other formats from the Video Archive.

A Tour of Paranal and Cerro Armazones

Virtual Tour of Paranal and Cerro Armazones

Click on the image to take a Virtual Tour at Paranal and nearby Cerro Armazones.

E-ELT

Name: European Extremely Large Telescope
Site: Cerro Armazones
Enclosure: Hemispherical dome
Type: Optical/near-infrared Giant Segmented Mirror Telescope
Optical design: Five-mirror design — three-mirror on-axis anastigmat + two fold mirrors used for adaptive optics
Diameter. Primary M1: 39 m (798 hexagonal 1.4 m mirror segments)
Material. Primary M1: Not decided yet
Diameter. Secondary M2: 4 m
Material. Secondary M2: Not yet known
Diameter. Tertiary M3: 3.75 m
First Light date: 2024
Adaptive Optics: 2.60 m adaptive M4 using 6 Laser Guide Stars
Images of the E-ELT: Link
Press Releases with the E-ELT: Link

Stars form in dense clouds of the interstellar medium, but even in these densest regions the pressure is comparable to the most tenuous vacuum created in a laboratory on Earth. In these clouds, the temperatures are below -200 degrees Celsius.
The E-ELT will gather 100 000 000 times more light than the human eye, 8 000 000 times more than Galileo's telescope, and 26 times more than a single VLT Unit Telescope. In fact, the E-ELT will gather more light than all of the existing 8–10-metre class telescopes on the planet, combined.