Підготовка революції

Астрономія переживає золоті часи. Останні десятиліття принесли дивовижні відкриття, які схвилювали людей з усіх верств суспільства: від відкриття перших планет, що обертаються навколо інших зірок - до розширення Всесвіту із домінування все ще загадкової темної матерії та темної енергії.

Artist impression of the E-ELTЄвропа перебуває в авангарді всіх областей сучасної астрономії завдяки зокрема флагманам-об'єктам наземної астрономії, що експлуатуються ESO, та видатній організації міжурядової науки і технології в області астрономії. Завдання полягає в тому, щоб консолідувати і зміцнювати цю позицію на майбутнє. Це буде досягнуто з революційно новим наземним концептуальним Європейським Надзвичайно Великим Телескопом (E-ELT) із продуктивністю, що на кілька порядків краща, ніж у нині існуючих телескопів. Такий телескоп може, в кінцевому рахунку, перевернути наше уявлення про Всесвіт подібно до того, як це зробив телескоп Галілея 400 років тому.

В даний час, 39 метровий Європейський Надзвичайно Великий Телескопа перебуває на стадії дуже докладного проектування. Початок будівництва E-ELT заплановано на кінець 2014 року, а "перше світло" телескоп прийме на початку наступного десятиріччя.

"Око" телескопа, котре буде майже із половину довжини футбольного поля, збиратиме у 15 разів більше світла, ніж найбільші оптичні телескопи сьогодення. Телескоп матиме новаторську п’ятидзеркальну конструкцію,у складі якої передова адаптивна оптика для корекції впливу атмосферного тремтіння. Головне дзеркало складатиметься із майже 800 шестикутних сегментів.