La Silla

Перша обсерваторія ESO

Обсерваторія Ла Сілла розташована на висоті 2400 метрів на околицях пустелі Атакама за 600 км на північ від Сантьяго-де-Чилі. Подібно до інших обсерваторій цій частині світу, Ла Сілла знаходиться далеко від джерел світлового забруднення нічного неба, так само як і Паранал — домівка Дуже Великого Телескопа. Над нею небо одне із найтемніших на землі. Ла Сілла була оплотом ESO з 1960 року. Тут ESO управляє двома з найпродуктивніших телескопів світу із розряду чотирьох метрових.

3.58 м Телескоп Нової Технології (NTT) заклав нові основи для проектування та будівництва телескопів та був першим у світі, що мав комп'ютерне управління головним дзеркалом (адаптивна оптика). Ця технологія, розроблена в ESO, в даний час застосовується в більшості наявних у світі великих телескопах.

На 3.6 м телескопі ESO в даний час “проживає” найперший у світі мисливець на екзопланети: спектрограф з неперевершеною точністю HARPS (High Accuracy Radial velocity Planet Searcher).

Ла Сілла є першою обсерваторією світового класу, котра отримала сертифікацію Міжнародної Організації зі Стандартизації (ІСО) 9001 Системи Менеджменту Якості. Інфраструктура Ла Сілла також використовується багатьма з членів-держав ESO для цільових проектів, таких як швейцарський 1.2 м телескоп ім. Леонарда Ейлера, Швидкообертовий Роботизований ІЧ Телескоп (REM) і відстежувач гамма-сплесків TAROT, а також більш звичайні для користувачів засоби, такі як 2.2 м MPG/ESO і данський 1.54 метровий телескопи. 67 мегапіксельна Камера Широкого Поля (WFI) на 2.2 м телескопі прийняла багато дивовижних зображень небесних об'єктів, деякі з яких вже стали іконами на своїх власних правах.

Екскурсія по обсерваторії Ла Сілла

Virtual Tour at La Silla Observatory
Натисніть на зображення, щоб почати віртуальний тур по Ла Сілла та її околицях.

Chile night time only! During the day the webcam shows the last frame before sunrise. The red letters indicate telescopes that are observing right now (T—the ESO 3.6-metre telescope, N— New Technology Telescope and D—the MPG/ESO 2.2-metre telescope). Please, see more on La Silla - All Sky Camera.

Відвідини обсерваторії Ла Сілла

• Журналісти ЗМІ та наукові, а також продюсери будь ласка прочитайте про Media Visits
  • Туристи, студенти та юридичні особи: просимо прочитати умови Tourists and Students Visits

Наука із телескопами Ла Сілла

Із приблизно 300 рецензованих публікацій на рік, пов'язаних з роботою обсерваторії, Ла Сілла залишається на передньому краї астрономії. Ла Сілла призвела до величезної кількості наукових відкриттів, в тому числі кілька першорядних. Спектрограф HARPS є абсолютним чемпіоном у пошуку невеликих екзопланет. Він виявив планетну систему навколо Gliese 581, в котрій можуть бути перші кам’янисті планети поза межами Сонячної системи, що знаходяться в ”зоні життя” (eso0722). Кілька телескопів в Ла Сілла зіграли вирішальну роль в пов’язуванні гамма-спалахів - найенергійніших вибухів у Всесвіті з моменту Великого Вибуху, з вибухами масивних зірок. З 1987 року, ESO обсерваторія Ла Сілла також відіграє важливу роль у дослідженні та відстеженні найближчої останньої наднової SN 1987A.

Більше про науку в Ла Сілла