Дуже Великий Телескоп

Найпередовіша в світі оптична астрономічна обсерваторія.

Дуже Великий Телескоп (VLT) є флагманом можливостей для європейської наземної астрономії початку третього тисячоліття. Це найпередовіший у світі оптичний, котрий складається з групи чотирьох телескопів із головними дзеркалами діаметром 8.2 м та чотирьох рухомих допоміжних 1.8 м телескопів. Телескопи можуть працювати всі разом у формі гігантського інтерферометра (VLTI), котрий дозволяє астрономам побачити деталі в 25 разів менші, ніж з окремими телескопами. Світлові пучки об'єднуються в VLTI при допомозі складної системи дзеркал у підземних тунелях, де вони повинні відрізнятися менше, ніж на 1/1000 мм на відстані сто метрів. При такій точності із VLTI можна відновити зображення з кутовим дозволом в мілісекунду дуги, що еквівалентно розрізненню двох фар автомобіля на відстані Місяця.

8.2 м телескопи також можуть бути використані окремим чином. На одному із таких телескопів, протягом однієї години експозиції, можна отримати зображення небесних об'єктів до 30m зоряної величини. Це дозволяє побачити об'єкти, котрі в чотири мільярди разів слабкіші, ніж ті, що видимі неозброєним оком.

Великі телескопи мають назви Antu, Kueyen, Melipal та Yepun. Більше інформації про значення цих імен, ви можете отримати тут.

Екскурсія по обсерваторії Паранал

Virtual Tour at ESO Very Large Telescope

Натисніть на зображення, щоб почати віртуальний тур по VLT та його околицях.

VLTCam LIVE на UT3 (поновлення раз на годину у денний час)

Відвідини обсерваторії Паранал

• Журналісти ЗМІ та наукові, а також продюсери будь ласка прочитайте про Media Visits
  • Туристи, студенти та юридичні особи: просимо прочитати умови Tourists and Students Visits

Телескопи та прилади

Платформа приладів VLT є найбільш претензійною платформою коли-небудь створеною для однієї обсерваторії. Вона включає в себе камери широкого поля, камери і спектрографи із адаптивною оптикою, а також спектрографи із високим розділенням і мульти-об'єктні спектрографи та охоплює широкі області спектра, від глибокого ультрафіолетового (300 нм) до середнього інфрачервоного діапазону (24 мкм) довжин хвиль.

Окремі телескопи

8.2 метрові телескопи розміщені в компактних термічно контрольованих спорудах, які обертаються синхронно із телескопами. Така конструкція зводить до мінімуму будь-який несприятливий вплив на умови спостереження, наприклад, від турбулентності повітря в трубі телескопа, яка в іншому випадку може статися через зміну температури потоку і вітру. Перший з групи телескопів, Antu, вступив до звичайної наукової роботи 1 квітня 1999 року. Сьогодні в дії всі чотири 8.2 м телескопи та всі чотири допоміжні телескопи.

Допоміжні телескопи

Хоча чотири 8.2 м телескопи можуть бути об'єднані в VLTI, вони в основному використовуються для окремих спостережень і доступні для тільки інтерферометричних спостережень обмежену кількість ночей на рік. Але чотири менших допоміжних телескопів ATs можуть дозволити працювати VLTI кожну ніч.

Більше інформації доступно на цій сторінці

Наука із Дуже Великим Телескопом

VLT зробив безперечний вплив на спостережну астрономію. Це найбільш продуктивні окремі наземні телескопи: результати від VLT призводять до публікації в середньому більше однієї рецензованої наукової роботи на день. VLT у значній мірі сприяє тому, що ESO є найбільш продуктивною наземною обсерваторією у світі. VLT заохотив нове століття відкриттів, вперше з деякими знаменними науковими фактами, в тому числі перше зображення екзопланети (eso0428), відстеження окремих зірок, котрі
рухаються навколо надмасивної чорної діри в центрі Чумацького Шляху (eso0846), та спостереження післясвічення далеких відомих гамма-спалахів.

Напрямки досліджень

Широке коло досліджень для великого оптичного та ІЧ-телескопа. Програми досліджень галактик із великим червоним зсувом, утворення зірок. екзопланет та протопланетних систем.

Більше про науку із VLT

Більше про Дуже Великий Телескоп

• Багато цікавого доступно на сторінці FAQs page
  • Багато зображень та відео доступні в мультимедіа архіві ESO
  • Додатково про цей телескоп читайте VLT Handout у форматі PDF
  • Для науковців: для більш докладної інформації, будь ласка відвідайте наші спеціальні сторінки
  • Більш докладна довідкова інформація про VLT від моменту його “першого світла” наведена у VLT Whitebook

Residencia

Готель VLT (Residencia) є спорудою, котра отримала нагороди та слугувала фоном для частини фільму про Джеймса Бонда Quantum of Solace.

VLT трейлер