Оптичний та Інфрачервоний Телескоп для Астрономії

VISTA - Оптичний та Інфрачервоний Оглядовий Телескоп для Астрономії є частиною обсерваторії ESO Паранал.  VISTA приймає світло ближнього ІЧ-діапазону і є найбільшим у світі оглядовим телескопом. Його велике дзеркало, широке поле зору та дуже чутливі детектори надають абсолютно новий погляд на південне небо.

Телескоп розташований на вершині, котра сусідня з тією, на якій знаходиться Дуже Великий Телескоп (VLT): тобто він має ті ж виняткові умови для спостережень.

VISTA має головне дзеркало, котре у перетині 4.1 м. У фотографічних термінах, його можна розглядати як 67 Мпк цифрову камеру із дзеркальним об'єктивом із фокусом 13 000 мм та постійною діафрагмою f/3.25.

У центрі телескопа знаходиться величезна фотокамера вагою три тонни, складена із 16 найсучасніших ІЧ-детекторів.

Наука із VISTA

Час спостереження із VISTA повністю присвячений систематичним зйомкам неба та шести величезним оглядам із відкритими для всіх даними, котрі займуть більшість часу телескопа у перші п'ять років його роботи. Також протягом тривалого часу будуть досліджуватись невеликі ділянки неба, щоб виявити вкрай слабкі об'єкти, та інші дослідження всього південного неба. Спостереження створять величезні нові колекції даних, котрі сприятимуть дослідженням у багатьох астрономічних проектах, починаючи від досліджень малих тіл в нашій Сонячній системі - і до космологічних досліджень природи темної матерії і темної енергії. Очікується, що у нашій галактиці VISTA може знайти багато нових коричневий карликових зірок, а також буде в змозі перевірити ідеї про природу темної матерії. Використання астрономами даних від VISTA допоможе створити тривимірну карту близько 5% від усього наразі осяжного Всесвіту. Згодом VISTA стане потужним інструментом для виявлення далеких квазарів і вивчення еволюції галактик та галактичних скупчень. Це допоможе дослідити природу темної енергії, знаходячи дуже далекі скупчення галактик.

VISTA був задуманий та розроблений консорціумом із 18 університетів у Великобританії, на чолі з Queen Mary, University of London Телескоп став натуральним внеском у рамках вступної угоди Великобританії в ESO. Управління проектами розробки та будівництва телескопа проводив Британський Центр Астрономічних Технологій при Науково-технічній Раді Великобританії (STFC, UK ATC).

Телескоп був умовно прийнятий в роботу 10 грудня 2009 і наразі у розпорядженні ESO.

Напрямки досліджень

Огляди неба. Змінні зорі, проникливі огляди неба, коричневі карлики, далекі тіла Сонячної системи (TNO, KBO).

Більше про VISTA