Közlemények

Subscribe to receive news from ESO in your language!
ann19033-hu — Bejelentések
Elérhető az ESO 2018-as éves jelentése
2019. június 14.: PDF formátumban hozzáférhető az ESO 2018-as éves jelentése. A világ legmodernebb földi bázisú csillagászati távcsőflottájával kapcsolatos tervezési, építési és üzemeltetési feladatokban elért előrehaladástól kezdve az ESO-nak a csillagászati kutatás népszerűsítésében és szervezésében kifejtett erőfeszítéseiig bezárólag a kiadvány az ESO adott évben végzett számos tevékenységét bemutatja. Az olvasók többek között a következő témakörökben tájékozódhatnak: · Az ESO tudományos műhelyeinek eredményei, csak néhány példát kiragadva: képalkotás a csillagok körül formálódó bolygókról; a csillagok és környezetük kémiai fejlődésének nyomon követése; dinamikai viszonyok a szupernagy tömegű fekete lyukak környezetében; csillagkeletkezés egy galaxisban mindössze 250 millió évvel az ősrobbanás után. · Az ESO élvonalbeli chilei obszervatóriumai tevékenységének összegzése. · A legfrisebb újdonságok az ALMA (Atacama Large Millimeter/submillimeter Array) antennarendszerrről és az ELT-ről (Extremely Large Telescope – Rendkívül Nagy Távcső). · Az ESO munkatársi gárdájával és infrastruktúrájával kapcsolatos újdonságok – például az ESO Szupernóva Planetárium és Látogatóközpont megnyitása. A kiadvány PDF formátumban szabadon letölthető, nyomtatott változata ...
Mutasd 1-tól 20-ig 949-ból?