ann18016-hu — Bejelentések

Elkezdődött a Catch a Star 2018 verseny

2018. március 21.

A Catch a Star 2018 versenyen a világ bármely részén élő diákok részt vehetnek. Ez egy európai csillagászati vetélkedő, olyan nyereményekkel, amitől mindenkinek tátva marad a szája!

A részvétel feltétele egy írásmű beküldése szabadon választott csillagászati témában. Ez lehet például egy csillagászati objektum, egy jelenség, egy megfigyelés, tudományos probléma vagy elmélet. Az írásmű nyelve angol, és a hossza nem lehet több 5000 szónál. Az indulók legfeljebb három fős csoportokban versenyezhetnek. Minden csoporthoz tartozik egy csoportvezető (tanár vagy felkészítő).

A pályaműveket PDF-ben kell beküldeni az astro.edu@gmail.com címre. A határidő egységesen 2018. december 14. 17:00 CET (Közép-európai idő).

Az öt szerencsés nyertes saját megfigyeléseket végezhet távészlelés révén a bulgáriai rozhen-i Nemzeti Csillagászati Obszervatóriumban, vagy lehetőséget kap egy videokonferenciára egy szakcsillagásszal. Ráadásul minden nyertes az ESO-nak köszönhetően chilei ESO-távcsöveket mutató bekeretezett képeket is kap, hasonlót a lélegzetelállító A déli ég panorámája c. képhez.

A Catch a Star versenyt a Csillagászati Oktatásért Európai Szervezete (European Association for Astronomy Education, EAAE) és az ESO közösen szervezi. Célja a diákok kreativitásának és önálló munkájának elősegítése, miközben a tanulók elmélyítik és kiterjesztik csillagászati ismereteiket és készségeiket is.

További részletek a Catch a Star verseny weboldalán.

Részletes követelmények

Hogyan vehetek részt a versenyben?

A Catch a Star 2017 verseny győztesei