ann18052-hu — Bejelentések

ESOcast 168: NEO-k: Földközeli objektumok

2018. június 29.

A földközeli objektumok (Near Earth Objects, NEO) olyan égitestek a Naprendszerben, amik pályájuk következtében jelentősen megközelíthetik a Földet. Minden nap sok ilyen objektum ütközik bolygónkkal, de legtöbbjük túl kicsi ahhoz, hogy bármiféle észrevehető hatása legyen. Nagyobb égitestek is rejtőznek azonban Naprendszerünkben, melyeknek jelentős hatása lehet a Földre. Ilyen volt a nagy Cseljabinszk meteor 2013-ban, vagy a még nagyobb, dinoszauruszokat kipusztító aszteroida is.

Minthogy Földünk jövője a tét, a tudósok és a mérnökök erejüket megfeszítve dolgoznak azon, hogy megvédjenek minket ezektől az ütközésektől.

Az ESOcast 168. adásában Olivier Hainaut-t, az ESO csillagászát halljuk, aki a NEO-k eredetét és természetét magyarázza el. Elmondja azt is, hogy a NEO-k milyen veszélyt jelentenek bolygónkra, hogyan tanulmányozhatjuk őket az ESO távcsöveivel, például a VLT-vel, és hogy a tudósok hogyan tervezik megvédeni a Földet ettől a földönkívüli fenyegetéstől.

Az ESOcastra feliratkozhat az iTunes-on, a következő epizódokat elérheti YouTube-on is, vagy követhet minket a Vimeo-n.

Számos további ESOcast epizód is elérhető.

Tudjon meg többet arról, hogy hogyan nézhet és fordíthat feliratokat az ESOcast adásaihoz több nyelven, illetve hogyan fordíthatja le ezt a videót a YouTube-on.

Képernyőfotó az ESOcast 168. epizódjából