ann18058-hu — Bejelentések

ESOcast 173. Einstein általános relativitáselméletének első sikeres tesztje egy szupernagy tömegű fekete lyuk környezetében

2018. július 26.

A Tejútrendszer középpontjában elhelyezkedő fekete lyuk megfigyelését célzó 26 éves heroikus megfigyelési kampány figyelemreméltó eredményt hozott. Csillagászok egy nemzetközi csoportja az ESO Nagyon Nagy Távcsövére (Very Large Telescope, VLT) szerelt világszínvonalú GRAVITY műszert használva tesztelte Einstein általános relativitáselméletét az elképzelhető legextrémebb körülmények között.

Az ESOcast mostani adásában a hihetetlen felfedezésben részt vett emberekkel beszélgetünk arról, hogy hogyan sikerült a Tejútrendszer szívében rejtőző objektummal kapcsolatos eredményeket elérni. Néhányuknak ez, a fizika legalapvetőbb törvényeinek tesztelése jelentette életük munkáját, míg másoknak több évtizedes kemény munka megkoronázását jelenti ez az eredmény.

Feliratkozhat az ESOcasts adásaira az iTunes-on, megkaphatja a következő epizódokat YouTube-on, vagy követhet minket a Vimeo-n.

Számos további ESOcast epizód érhető el itt.

További információ arról, hogy hogyan nézhet és szerkeszthet feliratokat az ESOcast epizódjaihoz több nyelven is, vagy hogyan fordíthatja le ezt a videót a YouTube-on.

Képernyőfotó az ESOcast 173. adásából