ann18075-hu — Bejelentések

Elérhető az ESO 2019-es naptára

2018. október 11.

Megjelent legnépszerűbb termékünk, az ESO-naptár 2019-es kiadása. Megvásárolható az ESO webshopjában és az ESO Supernova Planetárium és Látogatóközpontban.

A naptár címoldala az épülő Extrém Nagy Távcső (Extremely Large Telescope, ELT) művészi elképzelését mutatja, ami az égre néző legnagyobb szem lesz a világon. Belül számos látványos felvételt találunk a kozmoszról, illetve az ESO távcsöveiről, megkapó chilei tájjal a háttérben.

A 2019-es ESO-naptár tartogat néhány különlegességet is. Az április kép a Tejútrendszer fényes sávját mutatja Antu felett, ami az ESO Nagyon Nagy Távcsövének (Very Large Telescope, VLT) egyik teleszkópegysége. Július hónapra az NGC 1398-at, eme látványos küllős spirálgalaxist választották a készítők, míg augusztus csodálatos paranali naplementét kapott, amit Cerro Armazonesról, az épülő ELT helyszínéről örökítettek meg.  Végük a decemberi képen az ESO chilei La Silla Obszervatóriumának három teleszkópja feszít, amint a lélegzetelállító éjszakai égbolt titkait fürkészik. A hosszú expozíciós idővel készült kép megörökítette a csillagok látszólagos mozgását is, amint fáradhatatlanul rójják égi köreiket a chilei égbolton.

A naptár összesen 14 oldalból áll, és 10 euróért megvásárolható az ESOshop-ban — de a készlet véges, ezért ne késlekedjen a vásárlással!

• A 2019-es ESO-naptár oldalai itt tekinthetők meg.

Az ESO 2019-es naptárának címlapja