ann19010-hu — Bejelentések

Napjaink élvonalbeli csillagászata

2019. február 18.

Az ESO obszervatóriumai a világ legmodernebb földi csillagászati távcsöveit üzemeltetik, amelyek csúcsminőségű felszerelésekkel látják el a kutatókat a Világegyetem tanulmányozásához. A távcsövek használatának elnyeréséért nagy a verseny, mivel e műszerekkel figyelemre méltó részletességgel lehet vizsgálni az eget.

Az ESO minden évben több ezer távcsőidő-igénylést kap a Föld bármely táján élő tudósoktól – ezek akár tízszer annyi időt is kitesznek összesen, mint amennyi a valóságban rendelkezésre áll. Az ESO-nak tehát el kell döntenie, hogy mely élvonalbeli csillagászati kérdéseknek ítéljen megfigyelési időt.

Ebben az ESOcastban az ilyen döntésekben segítő hat csillagász mutatja be a mai csillagászat legfelkapottabb területeit. A sötét anyagtól az exobolygókig terjedő témákról a csillagászok elmagyarázzák, hogy ezek az élvonalbeli területek miért is érdemelnek távcsőidőt az ESO távcsövein.

Az ESOcastokra az iTunes oldalon, az elkövetkező részekre pedig a YouTube csatornán iratkozhat fel.

A többi ESOcast rész ezen a linken érhető el.

Megtudhatja, hogyan nézheti és juthat hozzá az ESOcast felirataihoz több nyelven vagy fordíthatja le ezt a videót a YouTube-on.

Id:ann19010